Más városokban, így Szegeden sem állítják le a villamosokat Debrecennel ellentétben

Mint arról korábban a Szegeder is beszámolt, Debrecenben az energiahelyzettel összefüggő helyi intézkedések részeként a DKV ritkította a villamosok és a trolibuszok közlekedését november 14-től. Ez még nem minden, ugyanis a tervek szerint január 1-jétől minden trolibuszjárat helyett autóbuszok közlekednek majd, hétvégén pedig az 1-es és 2-es villamosvonal teljes szakaszán villamospótló autóbuszok járnának, de tanszünetben is a 2-es villamos helyett.

Az Mfor.hu cikkében arról érdeklődött a többi villamost, valamint trolibuszt is üzemeltető településeknél, hogy ott terveznek-e hasonlókat. ami nem érint sok várost, hiszen trolibusz csak Budapesten és Szegeden van, míg villamos szintén csak a fővárosban és Szegeden, valamint Miskolcon található Debrecent leszámítva.

A szegedi közösségi közlekedésben a közgyűlés döntésének megfelelően, a villamos- és a trolibuszközlekedés továbbra is az eredetileg tervezett menetrendek szerint üzemel – közölte a lappal a Szegedi Közlekedési Kft. A takarékosságot bizonyos szervezeti egységeinek összevonásával, a Pulz utcai irodaépület lezárásával, bizonyos tevékenységek áthelyezésével és a mindennapi működéshez nem szükséges épületek lezárásával, valamint a központi iroda hosszabb téli bezárásával kívánják elérni.

Miskolcon is válságtervet dolgoztak ki, de ezek között az Mfor szerint nem szerepel a miskolci villamosjáratok ritkítása. Azonban általában igyekeznek az „olcsóbb” üzemeltetésű járműveket használni, továbbá vizsgálják a piacon fellelhető „olcsóbb” üzemeltetési költségű járművek bérlésének, megvásárlásának és rendszerbe állításának lehetőségét is. Ezen felül ott is spórolnak az épületek fűtésén, valamint jövő év elejétől emelik a díjtermékek árát, a bírságok összegét. Ezek azonban csak enyhítik a hiányt, nem pótolják.

Budapesten a változás nem érinti az elektromos hajtású járatok közül a villamosok vagy trolibuszok menetrendjét, viszont a fogaskerekű a téli időszakban nem fog közlekedni. A BKK így az energiaválság idején 120 milliós kiadást takarít meg, emellett a kötelező karbantartást is elvégezhetik a járműveken.

Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder