A Szegedi Tudományegyetemnek megítélt, vélhetően nettó 9,5 milliárdos kormányzati támogatásról írt bejegyzést közösségi oldalán Mihálffy Béla. A kormánypárti országgyűlési képviselő szerint a pénzből a Science Park teljes közműfejlesztése és az ehhez kapcsolódó úthálózat kiépítése valósulhat meg. Ezzel olyan fejlesztéseket végeznek el, aminek köszönhetően nemzetközi befektetők számára teszik vonzóvá a parkot, így „még több tudásiparra épülő munkahely létesülhet a szegediek számára”.
A legfrissebb Magyar Közlönyben nem látszik még az összeg, de vélhetően nemrég a Colas és a Délút konzorciuma által elnyert tenderről van szó. Ennek során a közművezésen túl többek között 5,8 kilométernyi út, két körforgalom, de két csapadékvíztározó tó is épülne. Mivel ez a tender csupán nettó 5,5 milliárdot kóstál, így kérdés, hogy a 9,5 milliárdos összeg pontosan mire jött. A pénteki Magyar Közlönyben végül megjelent a kormányhatározat, melynek értelmében
biztosítanak a szegedi tudományos városközpont fejlesztésére.
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Jelenleg is zajlanak munkálatok a park Szeged felőli részén, ahol a szegedi önkormányzat beruházásában a város vérkeringésébe kötik be a lézerközpontot. A 4,5 milliárdos beruházás Szeged legnagyobb lakóövezetét, Vértót köti össze az 5-ös főút bevezető szakaszával és ezzel a város észak-nyugati iparterületével, ahol 3,5–4 ezer ember dolgozik. Megkönnyítve ezzel a munkába járást a meglévő és az ELI Science Parkba tervezett új munkahelyekre, valamint gazdaságfejlesztésre alkalmas, eddig még parlagon álló területeket tárja fel.
Az tavalyi hír, hogy szintén az SZTE által a Science Parkba tervezett Járműipari Kompetencia Központot már meg is pályáztatták, Nemesi Pál cége, a Ferroép el is nyerte a kivitelezést 1,8 milliárd forintért, ám végül törölték a projektet a válságra hivatkozva. Jó hír viszont, hogy a modern látogatóközpont valószínűleg megépülhet, melyre még idén hirdettek nyertest, aki nettó 5,5 milliárdért vállalná az építkezést, már csak az a kérdés, hogy mikor jön rá forrás.