A Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) villamosremízének udvarán történt baleset hétfőről keddre virradó éjjel: kisiklott a társaság egyik villamosa, ami eközben neki is ütközött az éppen ott tárolt egyik tram-trainnek. A kár valószínűleg jelentős, bár sem az SZKT, sem a MÁV erre vonatkozólag nem osztott meg konkrétumot a Szegederrel.
A Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-trainnek jó néhány balesete volt már az elmúlt hónapokban. Rögtön az év elején nekiment egy autó egy vásárhelyi körforgalomban az egyik járműnek, de volt siklás is, sőt, egyszer még a felsővezetéket is magára rántotta az egyik vasútvillamos. Emellett technikai hibákkal is küszködik a vonal, az év első heteiben minden napra jutott valamilyen leállás vagy fennakadás.
Hétfőn éjszaka az SZKT Pulz utcai villamosremízében történt egy kisebb incidens, amikor is a városi közlekedési vállalat egyik Pesa 120Nb típusú villamosa (a 103-as számú)
kisiklott a telepen történő mozgás közben, és nekiütközött a szomszéd vágányon tárolt 001-es számú Stadler Citylinknek.
Utóbbi azért volt ott, mert amíg a tram-train rendes, saját szerelőcsarnoka nem készül el a szegedi rendezőpályaudvaron, addig az SZKT segít eltárolni a vasútvillamosok egy részét telephelyein szerződéses keretek között.
A távolban a sérült Citylink az SZKT Pulz utcai telephelyén 2022. március 16-án
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
A Szegeder információi szerint nem is a Citylink, hanem a Pesa villamos szenvedett komolyabb sérüléseket, bár várhatóan mindkettő jármű esetében nagyobb kiadás lesz a javítás költsége, bőven lehet milliós költségekkel számolni. Ahogyan az fentebbi képünkről is kivehető valamelyest, a tram-trainnek a lökhárítója és egyik fényszórója sérült meg, a villamosnak pedig az egyik ajtaja is beszakadt.
Hogy a baleset részleteiről minél többet megtudhassunk, levélben kerestük fel az SZKT ügyvezető igazgatóját, Majó-Petri Zoltánt, aki válaszában közölte, hogy valóban egy üzemi baleset történt (pontosabban egy forgóvázsiklás) azon az éjszakán, üzemzárás után. Majó-Petri szerint személyi sérülés nem történt, a Pesa visszaemelése pedig már megtörtént.
A forgóváz egyébként a villamos kerékpárjait, azaz tengelyeit és az azokra felsajtolt megfelelő futófelületű kerekeit jelenti; ennek siklása pedig annyit tesz, hogy megy a villamos, majd valamilyen hatásra (idegen tárgy a sínen, törött sínszál, túl nagy sebesség) úgymond leugrik a forgóváz a sínről. Ez történt most is, bár hogy mi okozta a siklást, azt csak a vizsgálatok lezártával tudhatjuk meg.
Az anyagi kár felmérése jelenleg is tart, többet az igazgató azonban nem tudott és nem is kívánt a nyilvánossággal megosztani ezen a ponton. Annyi egészen biztos, hogy milliós kárról lehet szó. Kerestük a MÁV-ot is, onnan egyelőre nem érkezett válasz.
A cikk a Szegeder és a Telex együttműködésének keretén belül a Telexen is megjelenik.