Egy hét múlva indul a 80 milliárd forintból készült tram-train Szeged és Hódmezővásárhely között. A héten ezért az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektetünk a projektre, hogy azt jobban be tudjuk mutatni olvasóinknak – kezdve a tram-train remízével.
Hivatalosan 2020 februárjában kezdték el építeni a szegedi rendezőpályaudvar szélén azt a fehér és sötétszürke borítóelemekből álló csarnokot, amelyben a tram-trainek is töltik majd az éjszakáikat, illetve a kisebb-nagyobb javítások itt lesznek elvégezve.
Az építésre kiírt tendert a Homlok Zsolt tulajdonában lévő Homlok Építő Zrt. nyerte el. Homlokról érdemes tudni, hogy Mészáros Lőrinc kisebbik lányának, Mészáros Ágnesnek a férje.
A járművek takarítására és karbantartására felhúzott remízben a 12 jármű ciklusrendszerű karbantartásait lehet majd elvégezni. Kerékeszterga biztosítja például a járművek optimális futását, de lesznek tetőszerelő pódiumok is, amelyek szintén a napi karbantartást szolgálják. A projekt átfutási idejére annak idején két évet mondtak, ami úgy tűnik, hogy a víurshelyzet ellenére is tartható volt, hiszen kívülről már szinte készen van a telep.
A remíz azon a rendezőpályaudvaron készül el, ahol már az ősidők, azaz a XIX. század közepe óta csikorognak a többi között budapesti vonatok. A helyszín egészen pontosan a régi körfűtőház és a rendező vágányzata között fekszik, ide jelölték ki a 2 876 m2 alapterületű csarnok helyét. Az alapvetően vasbeton pillérvázas járműkarbantartó épülete három fő egységből áll:
Mindemellett szükséges volt még közművezni, térvilágítást létesíteni (45 lámpatest és 23 fényvető), illetve jelző- és riasztóberendezést, vagyon- és tűzvédelmi berendezést felszerelni, valamelyest átalakítani a felsővezetéket, bekötni a vágányokat (ehhez részben használt felépítményt vetettek be), illetve építeni egy közel 400 méteres utat.
A járműjavításhoz az alábbi eszközöket szerelik be:
A nettó 3,3 milliárd forintból épült remízt hétfőn délelőtt néztük meg, egyelőre csak kívülről. A tervek szerint 2022 I. negyedévében kerül átadásra.