Az M44-es gyorsforgalmi út építése miatt október 15-től lezárják az M5-ös autópálya egyik csomópontját Kecskemét térségében, és csak a Kecskemétről Budapest irányába utazók hajthatnak fel az M5-ös autópályára.
Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) útépítési beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára csütörtökön Kecskeméten beszélt arról, hogy az M44-es gyorsforgalmi út szakaszai 2016 óta folyamatosan épülnek, eddig 93 kilométert adtak át, és jelenleg a kivitelezés készültségi foka 80 százalék felett van.
A munkák miatt már csütörtöktől korlátozások lesznek, ezért zárják le a 74. számú csomópontnál lévő kihajtót a Szegedről Kecskemét, illetve Lajosmizse irányába érkező forgalom előtt.
Békéscsabától Szentkirályig a gyorsforgalmi út már járható, most Szentkirálytól az 5-ös számú főútig zajlanak a kivitelezési munkálatok 33,6 kilométeren, amelyből jövő tavasszal 32,5 kilométer megnyílik a forgalom előtt. A napokban kezdik meg annak a csomópontnak a kialakítását, ahol az M44-es gyorsforgalmi út és az M5-ös autópálya találkozik.
Ez lesz a „vidéki Magyarország legnagyobb csomópontja”.
Az M44 további, 42 kilométeres szakaszának a tervezési folyamatai is elindultak, ami a magyar–román határ és Békéscsaba irányt foglalja magába. Ezzel válik teljessé az M44-es gyorsforgalmi út egészen az M5-ös autópályáig.
Szeberényi Gyula Tamás, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, az M5-ös autópálya és az M44-es gyorsforgalmi út csomópontjának építése nem csak Kecskemét, hanem a régió számára is meghatározó jelentőségű, hiszen a közlekedési kapcsolatok javulása alapvető feltétele a gazdasági növekedésnek és a lakosság életminőségének javulásának is.