A múlt héten jelent meg az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) oldalán, hogy elindítja a kormány a Szeged és Hódmezővásárhely közötti 47-es út legszűkebb elemének, az algyői Tisza-híd négysávúsításának a tervezését. A Lázár János által a választások előtt már belengetett tervezési projekt több évig is eltart majd, a beruházás pedig jó esetben is csak a 2030-as évek elejére készülhet el teljesen, hiszen a tervezés is eltart 2027-ig.
Még tavaly augusztusban vette le a kormány a leállított vagy felfüggesztett beruházások listájáról ezt a projektet. Mostanra megtalálták a tervezőt, az ÉKM oldala szerint az UNITEF'83 Zrt. közel 1,2 milliárd forint állami forrásból gazdálkodhat. A tervek szerint építenek egy teljesen új, 2x1 sávos hidat is a meglévő 2x1 sávos mellé, így bővítik négysávosra az átkelőt, és így oldják meg a ma még hiányzó kerékpáros átvezetést is a Tisza felett. A tiszai átkelőre fel- és levezető 2x1 sávos útszakaszt szintén bővíteni kell 1,2 kilométeren.
Az algyői Tisza-híd fontos nemcsak Szeged és Hódmezővásárhely, de az egész térség életében is, hiszen csak itt lehet átjutni Szegedről Debrecen felé a Tiszán – hacsak nem Románián át mennénk. Az átkelőt gyakran kell javítani és félpályán lezárni hol a dilatációs szerkezet elhasználódása, hol aszfaltozás miatt, ami érdemi alternatíva híján gyakran okoz hosszú sorokat és bosszúságot az erre közlekedőknek.
A tervezéssel érintett szakasz mindkét végén útcsatlakozás van, ezeket a csomópontokat is át kell tervezni biztonságosabbá és kerékpárosbaráttá. Érdekesség, hogy a Hódmezővásárhely felőli oldalon becsatlakozó Farki réten keresztül lehet eljutni a Lázár Jánoshoz köthető batidai vadászkastélyhoz is, mely az algyői Tisza-hídtól 11 kilométerre található közúton – a Hódmezővásárhely központjának számító Kossuth tér pedig 14 kilométer ugyaninnen.
A Szegeder együttműködik a Telexszel, hogy Magyarország minden tájára eljussanak a legfontosabb és legérdekesebb szegedi történések. Ez a cikk ezen együttműködés keretében a Telexen is olvasható.