A Klebelsberg Központ 43 mini és 3 nagyobb méretű, elektromos meghajtású autóbuszra nyert 100 százalékos támogatást a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán. Az összesen 1,91 milliárd forintba kerülő járművek a tervek szerint 2027 áprilisáig állnak majd forgalomba huszonkilenc városban, köztük Szegeden is.
A pályázatra a köznevelési intézményeket fenntartó tankerületi központok tevékenységét irányító és ellenőrző Klebelsberg Központ nyújthatott be egyedi támogatási kérelmet. A beszerzendő akkumulátoros elektromos iskolabuszok a Magyar Állam tulajdonába, a Klebelsberg Központ vagyonkezelésébe, az egyes tankerületi központok üzemeltetésébe kerülnek majd.
A korszerű, zéró helyszíni károsanyag-kibocsátással és alacsony zajterheléssel üzemelő járművek Szeged mellett még Baján, Berettyóújfaluban, Békéscsabán, Budapesten, Cegléden, Debrecenben, Egerben, Győrben, Gyulán, Kaposváron, Kazincbarcikán, Kecskeméten, Kisvárdán, Miskolcon, Mohácson, Nyíregyházán, Pápán, Pécsen, Salgótarjánban, Sopronban, Szekszárdon, Szerencsen, Székesfehérváron, Szolnokon, Szombathelyen, Tatabányán, Veszprémben, Zalaegerszegen és környékükön állnak majd forgalomba.
A HUMDA 2021-től koordinálja a Zöld Busz Programot. Eddig 135 elektromos autóbusz állt forgalomba – emellett négy önjáró troli az SZKT-nál –, közlekedtetésük évente mintegy 8200 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást, ami 110–115 ezer kifejlett lombos fa éves szén-dioxid-megkötésének felel meg. A közszolgáltatóknak mindez több száz millió forinttal csökkenti az üzemanyagköltségeit.