Ahogy azt megírtuk, ma átadták a 4-es villamosvonal rekonstrukcióját, vagyis szombattól ismét a teljes vonalon járnak majd a villamosok, Tarjántól Kecskésig.
Az korábban kérdéses volt, hogy a hullámvasút megszűnése után járnak-e majd az alacsonypadlós villamosok is. Az SZKT közleménye szerint végül tényleg járnak majd – tesztelték is őket –, és az is kiderült, hogy óránként egy. A menetrend szerint hétköznap Tarjántól 5:12 és 23:12, Kecskéstől pedig 5:35 és 23:40 az első és utolsó indulási idejük, tehát egész nap fognak majd járni. Hétvégén szintén, ám ekkor csak este 10 óráig.
A 4-es vonal felújítása a Dugonics tér és a Szivárvány kitérő közötti szakasz mintegy 900 méterén, valamint a Szabadkai út és Szalámigyár megállóhelyek között zajlott még közel 350 méteren. Ezeken a részeken kicserélték a vágányfelépítményt használt, folyóméterenként 48 kilogrammos sínek beépítésével, amivel nagyobb lett a teherbírása is a korábbinál. Az SZKT eredetileg a 3F-es villamosvonal felújítására szánta ezeket a síneket.
A munkálatokkal a sínlekötéseket is átalakították és megerősítették. A meglévő vasbeton keresztaljakat megtartották ugyanakkor. A legrosszabb állapotú szakaszokon viszont volt ágyazatcsere, ez a peronok, útátjárók mellett, valamint a Dugonics tér–Földvári utca között vált szükségessé. A teljes szakaszon vágányszabályzás – vagyis a vágány méreteinek pontos beállítása – is megtörtént. A vágányt keresztező kapukihajtók betonburkolatot kaptak, a Faragó utcai átjáróval együtt.
A beavatkozással a korábbi, állandó 20 kilométerórás sebességkorlátozások feloldhatóvá váltak a vonalon, a műszakilag kritikus állapotok felszámolásra kerültek, írja a társaság közleménye. Az idei felújítás nettó 169 millió forintot kóstált, melyet az önkormányzat az infrastruktúra-fejlesztési keretből fedezett.
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester a szivárvány-kitérőnél tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a vonal teljes rekonstrukciója szerepelt a Modern Városok Programban, ez a pálya- és a megállók felújítása mellett tartalmazta volna a kapacitásbővítést a Vám tér és Kecskés végállomás között, és a projekt része lett volna három új, alacsony padlós villamos beszerzése is. A beruházásról szóló kormányhatározatot azonban visszavonták.
A korábbi években – szintén önkormányzati forrásból – megvalósult, valamint a most befejeződött felújítás nem váltja ki a villamosvonal rekonstrukcióját,
mivel igény lenne a szolgáltatás bővítésére és szükség új járművek vásárlására is.