Leendő trolibuszvezetőket toboroz a Szegedi Közlekedési Társaság. A hirdetésben azt írják, bárki jelentkezhet, aki elmúlt már 20 éves, van középfokú iskolai végzettsége és B-kategóriás jogsija legalább két éve. Az érettségi és idegennyelv-tudás, illetve munkaköri tapasztalat előnynek számít.
Azt még tavaly decemberben mondta a közlekedési társaság igazgatója, Knezevics Viktor, hogy a 120-as trolivezetői létszámot már egy jó ideje szeretnék tíz fővel bővíteni, ám még nem sikerült, ezért négy tanfolyamot is terveznek 2024-ben, és ahogy az az SZKT bejegyzéséből is látható, el is indították az elsőt.
Sofőr- és járműhiány is szerepet játszik abban, hogy kellemetlen intézkedéseket kellett eszközölni a szegedi trolibuszhálózaton, írtuk korábban egy a Telexen is megjelent cikkünkben. Egyrészt újabban egyre több dízelbuszt látni a szegedi trolibuszvonalakon, még akkor is, amikor látszólag nincs ok az elektromos, környezetbarát járművek pótlására, másrészt a menetrendet is ritkítani kellett.
Knezevics később azt nyilatkozta, a járatritkításra azért volt szükség a troliknál, mert azt megelőzően napi szinten akár öt sofőr is hiányzott a munkából, miután beteget jelentettek. A cég nem szerette volna, ha borul a sűrűbb menetrend a hiányzások miatt, ezért vezették be még iskolaidőben a tanszüneti menetrendet. „Jobb a ritkább, de biztosan megérkező busz, mint a bizonytalanság.”
Sofőr- és járműhiány is szerepet játszhat abban, hogy hétfőtől ritkítják a trolik csúcsidei menetrendjét néhány hétre, a karácsonyi ünnepek és a téli szünet előtt.