Tíz trolisofőrrel bővülne az SZKT, most ugyanannyian vannak, mint tavaly ilyenkor

A 120-as trolivezetői létszámot már egy jó ideje szeretné az SZKT 10 fővel bővíteni, ez nem sikerült: most ugyanannyian vannak, mint tavaly ilyenkor, nyilatkozta Knezevics Viktor, a Szegedi Közlekedési Társaság igazgatója a szeged.hu-nak. Kiképeztek 23 buszvezetőt is még az idén, de ennyi el is távozott az SZKT-tól, jelentősebb részük nyugdíj miatt. Az igazgató továbbra is bővülne, ezért négy tanfolyamot is szerveznek 2024-ben.

Knezevics kitért arra is, hogy nemrég járatot kellett ritkítaniuk, mivel azt megelőzően napi szinten akár öt sofőr is hiányzott, miután beteget jelentettek. A cég nem szerette volna, ha borul a sűrűbb menetrend a hiányzások miatt, ezért vezették be még iskolaidőben a tanszüneti menetrendet. „Jobb a ritkább, de biztosan megérkező busz, mint a bizonytalanság.”

A portálnak azt is elmondta az igazgató, egyelőre nem tudnak olyan esetről, hogy túlzsúfoltság miatt utaslemaradás lett volna. Azt ígérte, amennyiben mégis előfordulna ilyen eset, akkor pluszjáratot indítanának, ugyanis eggyel több tartalékost biztosítanak erre az időszakra, akinek kifejezetten ez lenne a feladata.

Sofőr- és járműhiány is szerepet játszik abban, hogy kellemetlen intézkedéseket kellett eszközölni a szegedi trolibuszhálózaton, írtuk korábban egy a Telexen is megjelenő cikkünkben. Egyrészt újabban egyre több dízelbuszt látni a szegedi trolibuszvonalakon, még akkor is, amikor látszólag nincs ok az elektromos, környezetbarát járművek pótlására, másrészt a menetrendet is ritkítani kellett.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Sofőrből kevés van, a járművek öregek: ezért ritkítják a trolivonalakat Szegeden

Sofőr- és járműhiány is szerepet játszhat abban, hogy hétfőtől ritkítják a trolik csúcsidei menetrendjét néhány hétre, a karácsonyi ünnepek és a téli szünet előtt.