„Ma ismét széles körű tervezői egyeztetés volt a déli Tisza-híd, avagy a harmadik híd ügyében” – írja Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. Az egyeztetésen egyébként Mihálffy Béla is ott volt, ő viszont sok konkrétumot nem osztott meg.
Nagy a Facebook-poszthoz képeket is csatolt, melyeken jól látszik, hogy a tervezés a szegedi oldal levezetésének megoldásában lépett jelentősen előre. Sikerült olyan megoldást találni, ami jobban kíméli az egyetem területét. Ezzel tulajdonképpen a korábbi tervekkel ellentétben a csomópontot letolták a Tisza teherpályaudvar helyére, így az egyetemi terület érintetlen marad, ez a lenti képen is látható.
Az alpolgármester arról ír, hogy a következő napokban is folynak tovább a szakági egyeztetések a csomópontokról és a híd kialakításáról. Nagy kihangsúlyozta azonban, hogy egyelőre a tervezésre van forrás (ez már zajlik, a Főmterv készíti a terveket), a megvalósításról még nincs döntés. Egyébként egy ideig még nem is lesz, mivel a tervezés is eltarthat egy darabig.
A híd közúti részét egyébként nem uniós forrásból tervezték megépíteni, mivel legfeljebb a vasúti részre lehetne lehívni, így központi forrásból fedeznék. Azonban az uniós források kiesése és a válság miatt erősen kérdéses, miből fogják ezt a hidat megépíteni, de ez még a jövő zenéje. Ami még újdonság, hogy
a város idén novemberben közmeghallgatást is fog tartani,
hogy még a tervezés első szakaszában megismerhesse a közvélemény a fejlesztés irányát. A lenti képen a már áttervezett szegedi csomópont látható, melyen az is látszik, hogy távlatilag betervezték a tram-train lehajtóját is. Azonban ez korábban a külső vágány volt, most a Tisza folyó felőli vágánykiágazást vinnék le az utcaszintre, majd bújtatnák át a nagyállomásra vezető vágány (és a kőlyuk) alatt:
Fotó: Nagy Sándor / Facebook
Korábban valami olyasmit terveztek, ami a lenti képen látható (bár ezelőtt már körforgalomról, illetve egy autópályalehajtó-szerű csomópontról is szó volt), de ekkor még a Tisza teherpályaudvar érintetlen maradt, míg az egyetemi klinikák területébe nyúlt volna be egy a hídról lehajtó út. Az alábbi képen a bal oldali, szegedi részt kell nézni.
Egyébként ez már szintén egy módosított terv; itt történt az, hogy a korábbiakhoz képest (amikor még Újszegeden egy bevásárlóközpontot terveztek, ezt kerülte volna meg a híd kissé furán törve) elforgatták északabbra a hidat, így merőlegesebb lett a Tiszára, de a vasútnak is kedvezőbb ívet adhattak:
Forrás: Nagy Sándor / Facebook