100, külföldön élő szegedit keresünk, aki segít a városnak erős független nyilvánosságot építeni.

Már 18 olvasónk csatlakozott Cél: 100 támogató

Válassz támogatási összeget:

Folytatás…

Három adónem változásairól beszélt Magyar Péter kedden. A 444 összefoglalója szerint a vagyonadó kétkulcsos lesz, a kata szabályai több ponton módosulnak, az ekhónál pedig megszüntetik a hivatásos sportolók kedvezményes adózását.

A vagyonadót január 1-jétől vezetnék be. Az 1 milliárd forint fölötti vagyon után 1 százalékos, a 100 milliárd forint fölötti vagyon után 1,5 százalékos adót kellene fizetni. A hitelek levonhatók lennének az adóalapból, az ingatlan- és gépjárműadók pedig magából a vagyonadóból.

Az adó az ingatlanokra, befektetésekre és társasági részesedésekre is kiterjedne, a külföldön tartott vagyonra is. „A külföldön tárolt és a vagyonkezelőkhöz rendelt vagyonra szintén vonatkozni fog, így nem érdemes a vagyonok elrejtésével próbálkozni” – mondta Magyar Péter. Az első bevallást a 2026 végi állapot alapján, 2027. augusztus 31-ig kellene benyújtani.

A katát újra választhatnák a mellékállású vállalkozók, a nyugdíjasok és az egyetemisták is. A katások cégeknek és más szervezeteknek is számlázhatnának. A havi tételes adó 100 000 forintra, mellékállásban 50 000 forintra emelkedne, a kizárólag magánszemélyeknek számlázók pedig jövőre még 75 000 forintot fizetnének.

A cégeknek is számlázó katások bevételét 15 százalékos adó terhelné, de a befizetett tételes kata beleszámítana. A százalékos adó így főállásúaknál évi 8 millió forintos bevétel fölött jelentene további terhet. Az éves bevételi határ 18 millióról 22 millió forintra emelkedne.

A kata 2013 óta változatlan, havi 50 000 forintos összege az elmúlt tizenhárom év mintegy 80 százalékos inflációja miatt reálértéken ma körülbelül 88–89 ezer forintnak felel meg. A tervezett rendszerben a tételes és a százalékos adózást kombinálnák.

Az ekhónál a hivatásos sportolók kedvezményét szüntetnék meg 2027-től. Az általános értékhatár 60 millió forint, a sportolóknál azonban az elmúlt években 500 millió forintig emelték. „Ennek 2027-től vége” – jelentette be Magyar Péter.

A miniszterelnök szerint nincs szükség arra, hogy egy havi 10-20 vagy néha 50 millió forintot kereső külföldi profi focista egészen más adózási szabályok szerint éljen, mint egy színész, egy újságíró vagy bármely más ekhós. Ezért a jövőben a hivatásos sportolókra is ugyanaz a szabály vonatkozik majd, mint mindenki másra.

100, külföldön élő szegedit keresünk, aki segít a városnak erős független nyilvánosságot építeni.

Már 18 olvasónk csatlakozott Cél: 100 támogató

Válassz támogatási összeget:

Folytatás…