Keskeny lett a gyalogos része a nemrég újraaszfaltozott József Attila sugárúti járdának

Mostanában elég sokszor jelenik meg cikk a kormánypárti sajtóban a városi beruházásokról, de különösen Chovanecz Kata önkormányzati képviselő aktív ebből a szempontból. A kritikák részben, vagy egészben jogosak, de azért eléggé egyoldalúak.

Korábban is beszámoltunk már arról, hogy a Rózsa utcáról, vagy az Oskola utcáról közölt fotókkal fogalmazott meg kritikákat a képviselő, mondván veszélyes a gyalogosok számára a járda állapota, miközben ahogy mi is írtuk, a beruházás akkor nem volt átadva, csupán az autósok és a kerékpárosok számára. Egyébként még a mai napig nincs hivatalosan átadva a beruházás, ezt júniusra ígérte a városvezetés és a kivitelező, amennyiben befejezik a munkálatokat a Stefánián.

Chovanecz legújabb posztjában is egy rakás fotót közölt arról, hogy milyen hibák vannak a városi beruházásokon. Mint a Facebook-bejegyzésben írja, hol balesetveszélyes gödrök, hol megrongált közterületi kukák, hol kidőlt útbaigazító táblák, hol belvárosi tavak és vízibicikli-utak, hol aránytalan bicikliút-felfestések, hol parkolási és rakodási nehézségek miatt kap lakossági megkereséseket.

Bár ezeknél nem tudni, hogy tényleg lakossági megkeresések alapján merülnek-e fel, mert a kormányközeli sajtóban az állításokat legtöbbször forrás nélküli „panaszok”-ra és „vélemények”-re alapozzák. Hogy ezek Facebook-kommentek vagy utcán megkérdezett emberek mondatai-e, esetleg más, nem derül ki egyik cikkből sem – írtuk korábban.

A József Attila sugárúton a Kálmány Lajos utca és a Szent György tér között nemrég elkészült járdafelújításról is közölt fotót Chovanecz, ahol azt sérelmezi, hogy a kerékpársáv aránytalanul szélesre lett felfestve. Valóban furcsa, hogy a gyalogos részt mindössze ennyire keskeny részen hagyták meg, főleg ott, ahol épületkijárat is szűkíti, de ez egy elég speciális hely.

Fotó: chovanecz Kata / Facebook

Az utat a fák és a villamos miatt sem lehetne érdemben úgy szélesíteni, hogy oda ki lehessen biztonságosan vezetni a kerékpárosokat. Ha a fák ki lennének vágva, akkor nyilván arról születne a következő poszt és a felháborodás. Járda mindkét oldalon kell az épületek miatt, azonban a fák ezt is beszűkítik: a járdát sem lehet érdemben szélesíteni ezen a részen. Korábban is el voltak választva a kerékpárosok és a gyalogosok, de a felfestés nem volt teljes, a burkolat is rossz volt. Az aszfaltréteg felújításával a kerékpárosok látszólag nagyobb szeletet hasítottak a járdaszélességből, de szabvány szerint kétirányú kerékpárútnak 2 méter szélesség az előírt, bár itt valószínűleg védőtávolság is van a választóvonalnál.

Mindenesetre a kritikák jogosak bizonyos szempontból, bár például a Stefánián felborogatott kukák nem a beruházó hibája. Kérdés, hogy (garanciális) javítások már eleve tervezett-e, esetleg ezen Facebook-posztok, vagy lakossági visszajelzések alapján mennek, mint például a Roosevelt téren lévő parkolónál, ahol a belváros megújításának befejezése után ismét munkagépek marták fel az aszfaltot vízelfolyási problémák miatt. A hibák, gödrök kijavítása megkezdődött, új burkolatot kap a parkoló” – írta akkor Chovanecz, mondván a városvezetést „sikerült jobb belátásra bírni”.

Ami azonban feltűnő, hogy nem igazán jelent meg olyan kritikus poszt, amely kormányzati beruházásokkal kapcsolatos. A legutóbbi ilyen eset talán az lehetett volna, amikor a Pick Aréna védelme érdekében megerősítették az árvízvédelmet a Felső Tisza-parton, mobil partfalat elhelyezve az új sétánynál. Azonban a töltés megsüllyedt a beton résfalhoz képest, ezzel a leaszfaltozott járda is szétesett, de a felsővárosi vízitelepnél is lehetetlenné vált a kihajtás a csónakszállító járművekkel.

Frissítés: Nagy Sándor szerint félre van értelmezve a helyzet, az új cikkünk a témában alább olvasható:

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Nagy Sándor: A keskeny gyalogossáv csak iránymutatás, valójában közös a járdaszakasz a kerékpárosokkal

Mint azt a mai nap megírtuk, a József Attila sugárúton a Kálmány Lajos utca és a Szent György tér között nemrég elkészült járdafelújításról közölt fotót Chovanecz Kata fideszes képviselő, aki azt sérelmezte, hogy a kerékpársáv aránytalanul szélesre lett felfestve a járdán. Erről kérdeztük Nagy Sándort, Szeged városfejlesztési alpolgármesterét, aki szerint félre van értelmezve a helyzet.