„Bérlet is van, mától pedig még olcsóbban lehet utazni Szabadka és Szeged között. És még: jövőre a magyarországi menetidő is rövidülni fog” – írta péntek hajnali posztjában Pásztor Bálint. Hogy mennyivel lesz gyorsabb, azt a vajdasági politikus egyelőre nem részletezte.
A menetidő most Szabadka felé 1 óra 26 perc, de van olyan járat, ami 1 óra 41 perc alatt teszi meg a 48 kilométeres utat. Szeged felé 1 óra 25 perc az utazás, kivéve egy vonatot, aminek 1 óra 22 perc. A másfél órás menetidő azért egészen szürreális, mert a szerb infrastrukturális miniszter, Goran Vesić a vasút elindulása előtt nemsokkal még arról posztolt, hogy mindössze 35 perces menetidő lesz. De nemcsak Vesić álmodott rövidet, Alexov Lyubomir, az Országgyűlés első szerb szószólója is azt mondta 2021 októberében egy felszólalásában, hogy 40 perc lesz a menetidő, és sokáig a MÁV és a kormány is hasonlókat hangoztatott. Szijjártó Péter hetekkel az indulás előtt már 75 percet mondott, ami végül 82–101 perc között alakul, járattól függően.
De mitől ilyen sok a menetidő, ha korábban 40 perceket dobáltak a politikusok? Valószínűleg a határellenőrzés miatt van, amit eddig nem számolhattak bele, erre utal Szijjártó egy korábbi nyilatkozata is. A külügyminiszer szerint a meneditő jelentősen csökkenhet majd, de csak akkor, ha „végre nem kell megállni határellenőrzésre”. Ennek mikéntje is sokáig kérdés volt, Lázár János annak idején úgy képzelte el, mint a repülőknél, hogy a szegedi vasútállomáson lenne az ellenőrzés a zavartalan utazásért, de végül nem ez lett.
Pásztor posztjában úgy fogalmaz, „a gyakorlat ismét minket igazolt. Tavaly november 28-án indult újra, napi ötször, és azóta már 20 ezren utaztak! Mi ez, ha nem az utóbbi évek egyik legnagyobb hatású projektuma?! Bírálóink láthatják, teljesítettük az elvárásokat.”