Tizenegy százalékkal kevesebben utaznak az újszegedi vonalon, mióta buszok járnak a vonatok helyett

Havonta 3000 utas marad hoppon Lázár János vasútvonal-bezárásai miatt – az intézkedést nem felülvizsgálni kell, hanem visszavonni – véli a Közlekedő Tömeg (KT) egyesület.

A KT közérdekű adatigénylést nyújtott be a MÁV-Start és a Volánbusz részére, hogy megtudják, hogyan alakultak az utasszámok az eladott jegyek alapján a bezárt mellékvonalakon három hónap elteltével. Az adatokból az rajzolódik ki az egyesület szerint, hogy a “vonathelyettesítő” buszok mellett már az első hónapban lényegesen kevesebb utas döntött.

Van olyan vonal, ahol a korábbi utasok kétharmada eltűnt, országosan pedig havi háromezer utazást lehetetlenített el az augusztusi döntés, írják. A bezárással szintén érintett Újszeged–Mezőhegyes vonalon az átlagos 30,4%-osnál kisebb, mindössze 11% körül alakult a visszaesés a jegyeladásokban. A már bezárás előtt is ritka menetrendű, határmenti térségeket elérő vasútvonalak szenvedték el a legnagyobb csökkenést.

Forrás: Közlekedő Tömeg

Mint az utasszámok alakulása is rámutat, a regionális vasúti közlekedés a döntéshozók hiedelmeivel ellentétben nem anakronisztikus állami hobbi, hanem a vidéki régiókban élők életminőségét érdemben befolyásoló közszolgáltatás. Ennek megfelelően pedig nem »felülvizsgálni« kell év végén a nyáron gyávaságból összecsapott vonalbezárást, hanem egészében visszavonni” – zárta közleményét a közlekedési egyesület.

A bezárt újszegedi szakasz utolsó óráiról kollégám, Szűcs Dániel írt még augusztusban, mely cikk a Telexen is megjelent együttműködésünk keretében.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Én és a kalauz – elsorvadt és rosszkor járt, ezért száznegyven év után megszűnt az újszegedi vonat is

Az utóbbi időkben három utas már soknak számított, holott egy évtizede még kétóránként járt kihasználva a vonat, aminek megszűnésével Makó teljesen vasúti közlekedés nélkül marad. Az utolsó napon mi is ott voltunk.