Elkezdik a zajvédő falak építését a röszkei vonalon

Folyamatosan halad – miután előzőleg hónapokig állt – a Szeged-Rendező és a röszkei országhatár közötti vasútvonal átépítése, írja a MÁV közleményben. A kivitelezés látványos szakazához érkezett, mivel elkezdődtek az egyébként még tavaly augusztusra ígért zajvédőfalak alapozási, betonozási munkálatai is. Akkor végül azért nem kezdték el az építkezést, mert zajvédelmi felülvizsgálatra volt szükség a helyiek panaszai miatt.

A vasúttársaság immár a jóváhagyott környezetvédelmi engedélynek és az akusztikai vizsgálatoknak megfelelően építi ki a zajvédőfalakat, összesen 1408 méter hosszan, mely három szakaszból fog állni Szegednél:

  • a Bazsalikom utca vonalától a Gárdonyi Géza utcáig 765 méter,
  • a Gárdonyi Géza utca után Szeged Szentmihály új vasúti megállóhelytől az Új élet utcáig 551 méter és
  • az Új Élet utcai útátjáró után 92 méter hosszban

épül zajvédő fal. Az engedélyben kijelölt helyeken a passzív zajvédelmet is beépítik, vagyis elvégzik a nyílászárók cseréit, ahol nem megoldható a falak építése. Azt írják, minden érintett bevonásával gőzerővel zajlik az előkészítése annak, hogy október közepén újraindulhasson a vasúti személyforgalom Szeged és Szabadka között.