A makói Fidesz szerint a Continental a térség legrosszabb munkáltatója

Mint arról szerdán beszámoltunk a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség közleménye alapján, ismét furcsa dolgok történhettek a makói gumigyárban. A cégvezetés ugyanis kihívta a rendőrséget, megerősítette az őrséget, kocsikkal elbarikádoztatta a telephely bejáratát, és még a minisztériumot is riadóztatta egy a cégcsoport francia gyárának bezárásáról szóló filmvetítés miatt. A gyárvezetés állítólag megtudta, kik terveznek részt venni szabadidejükben a vetítésen, és akiket csak lehetett közülük, váratlanul berendeltek szombat éjszakai munkára.

A Fidesz makói szervezete is megszólalt az ügyben: „A Fidesz – Magyar Polgári Szövetség makói szervezete szerint elfogadhatatlan, hogy a Continental gumigyár továbbra sem becsüli meg a makói, valamint a térségben élő dolgozókat, az őket képviselő szakszervezettel pedig az erő és a megfélemlítés nyelvén beszél. A Continental ma a térség legrosszabb munkáltatója, mert továbbra is képtelen felismerni, hogy a makói dolgozó munkabírása, ereje és tudása érték, a bizalma megtiszteltetés, de a türelme nem végtelen. A Fidesz továbbra is mindenben a makói gumigyárban dolgozók mellett áll, és segíti az érdekeiket védő szakszervezetet” – írták közleményükben.

A Szeged365-nek a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. arról beszélt, hogy a fent leírt eseményre a szervezők olyan francia szakszervezeti aktivistákat hívtak meg, akik korábban radikális lépéseket tettek a véleményük érvényesítése érdekében, többek között gyújtogattak az egyik franciaországi telephelyen. Ilyen helyzetben helyénvalónak és szükségesnek tartjuk a biztonsági intézkedések megtételét, munkatársaink és a cég vagyonának megóvása érdekében” – tették hozzá. A konkrét intézkedésekről azonban nem beszéltek, mivel szerintük üzleti titoknak minősül.

Álláspontunk szerint az MGSZ által prezentált nézőpont egy alternatív valóságot tükröz, ezért fontosnak tartjuk, hogy az olvasók megismerjék a Continental álláspontját” – írta a lapnak a vállalat. A béremeléssel kapcsolatban szerintük inkább sikertörténetről beszélnek. Megjegyezték, hogy a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft-nél három szakszervezet van jelen, amelyből kettő (MTSZSZ, CDFSZ) hajlandó lett volna aláírni a megállapodást.

Hozzátették, hogy a kollektív bérmegállapodás hiányában egyoldalú bérfejlesztést hajtanak végre. Ezzel kapcsolatban megjegyezték, hogy a bérmegállapodás nem 2023. év végéig kívánták megkötni, ahogy azt a szakszervezet állítja, hanem 2023 július 31-ig. Elmondták, a bérmegállapodásban arra is garanciát vállaltak volna, hogy az év második felére vonatkozó tárgyalásokat 2023. áprilisában elkezdjék. „Továbbra sem értjük, az MGSZ hozzáállását a fenti ajánlathoz, hiszen jelen gazdasági körülmények és előrejelzések alapján úgy gondoljuk, hogy az általunk javasolt bérintézkedés kifejezetten versenyképesnek mondható” – írták a lapnak küldött válaszukban.

Fotó: Oláh Antal