Október 23-án indul újra a vasúti közlekedés a vajdasági város és a dél-alföldi megyeszékhely között, ám egyelőre meglehetősen nagy a titkolózás az ügyben. Az viszont kiderült, hogy a korábban tervezett hat pár helyett egyelőre két pár vonat megy, a Srbija Voz – a szerb vasúttársaság személyszállítási üzletága – honlapja szerint pedig az is ismert lett, hogy mikor indulnak majd a szerelvények.
A Szabad Magyar Szó vette észre, hogy az online rendszer szerint Szabadkáról, pontosabban – mivel a főpályaudvar a belgrádi vonal építkezése miatt átépül – a teherpályaudvaron kijelölt kis peronról 10:44-kor és 16:44-kor indulnak majd Szegedre a szerelvények, melyek menetrend szerint 11:18-kor és 17:18-kor érnek Röszkére. Ami érdekes, hogy mindössze 7–8 percet számolnak a szerbiai Horgoštól.
Ha abból indulunk ki, hogy Röszkéről a maradék 13 kilométert megállással együtt 20 perc alatt teszi majd meg a biztosítóberendezések hiánya miatt egyelőre csak maximum 60 km/óra sebességgel haladó vonat, akkor ezek 11:40 és 17:40 körül lesznek Szegeden, ám ha a határellenőrzéssel együtt – ami a vonaton lesz végül – hivatalosan számolt 75 perces menetidő szerint ezek délre és este 6-ra adódnak.
Visszafelé a rendszer szerint Röszkéről 9:41-kor és 15:41-kor indulnak majd a vonatok, ami azt jelenti, hogy 10:16-kor és 16:16-kor érnek Szabadkára. Ezeknek valamikor reggel 9-kor és délután 3-kor indulnak Szegedről, vagyis mi jobban járunk, hiszen odafele korábban indul az első szerelvény és később érkezik vissza az utolsó, míg aki Szabadkáról akar átruccanni Szegedre, már korán vissza kell indulnia vonattal.
A jegyárakat egyelőre homály fedi, a MÁV is igen titokzatosan kezeli a témát. Erről és a magyar oldali menetrendről a vasúttársaság sajtóosztályán érdeklődtünk, amint válaszoltak, megírjuk. A vonatközlekedés nyolcéves szünetet követően indulhat újra Szeged és Szabadka között; mivel a magyar szakaszon nem készült el a villamosítás, egyelőre dízel motorvonatokkal.