Lázár: A szegedi vasútállomásnak is vannak részei, melyeket lehetne piacosítani, lehetne bele üzleteket telepíteni

Felújították korábban, de ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne rajta további újításokat végezni rajta – indokolta Lázár János az év első Közlekedési Infóján újságírói kérdésre azt, hogy mégis mit kell felújítani a már felújított szegedi vasútállomáson.

Lázár szerint a szegedi állomás azonnali beavatkozást nem igényel, ám még nincs teljesen kész, így lehet bővíteni és fejleszteni. Szegeden is vannak olyan területrészek, amelyeket lehetne piacosítani, lehetne bele üzleteket telepíteni, és ez erősítené Szegednek azt a részét és a várost is – válaszolt arra vonatkozóan, hogy mi a víziója az Építési és Közlekedési Minisztériumnak a szegedi állomáson.

Arra a kérdésre, hogy az itteni vasútállomás miért került fel a listára, miközben viszonylag kis forgalmat bonyolít le Győrhöz és Debrecenhez képest, a miniszter a következőket sorolta:

  • a BYD-nál lesz 10 ezer új munkavállaló,
  • a Szeged–Kiskundorozsma vasútvonalat rövidtávon újjáépítik (itt valószínűleg Kiskunfélegyházára gondolhatott a miniszter), valamint
  • megkezdik a Kiskunfélegyháza–Cegléd vasútvonal felújítását is.

Lázár szerint így a szegedi személyforgalom meg fog növekedni, valamint a BYD révén gigantikus áruforgalommal is számolni kell, ha a kínai autógyár valóban évi 350 ezer autót fog majd gyártani évente. A BYD szerint ráadásul szükség lehet a vajdasági munkaerőre is, így a kormány megnöveli a röszkei határátlépési kapacitásokat, valamint a Szeged–Szabadka vasútvonalon is erre lehet szükség emiatt.

Szerintem érdemes megfontolni, hogy van-e akár helyi, vagy országos befektető, aki a fölöslegesen vagy üresen álló kapacitásokat fölhasználná Szegeden. Lehet, hogy nem lesz ilyen, nem tudom – fogalmazott a miniszter. Azt hozzátette azért, hogy a fővárosi pályaudvarok kapcsán nagy volt az érdeklődés, de a többi pályaudvarral kapcsolatban is voltak befektetői jelzések.

Lázár János egyébként szerdán új, tízpontos közlekedési tervet jelentett be: ennek többek közt része egy késési biztosítás (20 perc késés után visszadják a jegyár 50 százalékát), és a mozdonyflotta megújítása is, de számos dolog elhangzott még.