Lázár: 20 perc késés után visszafizetjük a jegyár 50 százalékát

„Késési biztosítást vezetünk be, 20 perc után visszafizetjük a jegyár 50 százalékát” – ígérte Lázár János szerdai élőjében, amiről a Telex tudósított.

Ezt a rendszer június elejétől vezetik be. Az utasnak nem kell majd semmit bizonyítania, amennyiben megvan a 20 perc késés, akkor vita nélkül elismerik majd felelősségüket. Aki applikációban vette a jegyét, az bankkártyára kapja vissza a pénzt, a többieknek pedig a jegypénztárba kell bemenni az összegért. Ezt nem csak a napijegyeseknek, hanem a bérleteseken is adják: a havibérleteseknek 5 alkolommal kell legalább 20 percet késnie a vonatnak, ezután visszadják a bérlet árának 10 százalékát. Ehhez a MÁV-appban kell majd bekapcsolni a késési biztosítás funkciót.

Az építési és közlekedési miniszter arról is beszélt, hogy 2026 január elsejéig felújítják az összes mosdót a vasútállomásokon és a buszpályaudvarokon. Jelenleg 1000 mosdó van a MÁV-állomáson, ezek közül 700 majdnem használhatatlan. 100 buszpályaudvart érint a vállalás. Alapvetően fizetősek lesznek a mosdók, de jegy vagy bérlet birtokában ingyenesen használhatjuk majd őket. Azt is vállalják, hogy minden InterCity-járaton lesznek takarítók menet közben is.

Lázár a Magyar Energiahivatal adataira hivatkozva azt mondta, hogy az új tarifarendszernek köszönhetően „18 százalékos eltolódás figyelhető meg az autózás felől a tömegközlekedés felé”. Az új tarifarendszer nem okozott bevételkiesést, mivel többen váltottak jegyet.

„A percepció elvált a valóságtól” – mondta a miniszter. Lázár szerint a sajtó úgy állította be a tömegközlekedést, mintha a legrosszabb lenne, és „politikai lejárató kampány célpontja lett a MÁV”. Azt is mondta, hogy megvédik a MÁV dolgozóit, beleértve a kutyapártosokat is. 

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Lázár János szerint akár ki is rúghatta volna a MÁV az MKKP aszfaltra festő aktivistáját, de az ő határozott kérése volt, hogy ne tegyék

A miniszter szerint a politikai aktivizmusnak az a formája, amelyet munkatársuk gyakorolt, ellentétes a MÁV-csoport etikai szabályaival és évtizedes gyakorlatával, ezért ki is rúghatták volna.