Csang Po, a BYD logisztikai osztályának vezérigazgató-helyettese az önkormányzat híroldalának adott interjút hétfőn, melyben több kérdésre is hivatalos választ kaphattunk a szegedi gyár kapcsán. Többek között megjelent egy látványterv is, melyről kiderült, tó és szabdidőpark lenne a BYD-gyárterület azon csücskében, amely a legközelebb található a béketelepi Liliom Lakókerthez.
Az üzem melletti, tóval kiegészített közparkban az ígéretek szerint a szegedi lakosok is „pihenhetnek, kocoghatnak és élvezhetik a természet szépségét”. Azt meg kell azonban jegyezni, hogy nem lesz közvetlen átjárás a lakópark felől a parkba, hiszen köztük lesz egy 2x2 sávos főút is, mely a gyárat szolgálja ki és elkerülőútként is funkcionál majd. Átjárást biztosító körforgalmú csomópont pedig kicsit távolabb létesülne a házaktól.
Lesz ugyanakkor véderdő az út mentén, mely a gyár látványát takarja majd ki. Mihálik Edvin zöld tanácsnok szerint bár nyilvánvalóan jelentős környezeti terhelést jelent egy ilyen üzem, fontos vállalásnak tartja a cég részéről, hogy segítik a véderdőtelepítési programot új területek fásításával. Üdvözli a momentumos politikus a gyár területén létesülő új tavat is, ami szintén hűti majd a környezetet szerinte.
Forrás: Nagy Sándor / Facebook
Mihálik úgy véli, az interjú legfontosabb vállalása, hogy a BYD nyitott arra, hogy a vonatkozó környezetvédelmi határérték betartásának ellenőrzésébe bevonjon például egyetemi vagy civil szervezetek szakértőit is. „Azt gondolom, hogy ez garanciát jelenthet arra, hogy Szegeden ne történhessenek szabálytalanságok.”
A fenti látványterven felsejlik továbbá egy akkumulátortároló részleg is az M43-as autópályához közel. Azonban a BYD vezető mérnöke azt nyilatkozta, a BYD Szegeden nem készít majd akkumulátorokat, azokat Kínában gyártják le és onnan szállítják ide, hogy itt aztán beszerelhessék az autókba. Korábban ugyanis számos pletyka szárnyra kapott egy lehetséges akkumulátorgyár helyszínéről, ami a BYD-t szolgálná ki.