A Kisalföldön, a Bakonyban, a főváros közelében és Szegeden is kezdetét vehetik új, valamint meglévő utakhoz kapcsolódó tervezési munkálatok a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából, vette észre a Magyar Építők.
Az uniós közbeszerzési hirdetményben szerepel a szegedi ipari park – ahol a kínai BYD szegedi gyára épül – feltáró útjainak tervezése is. A megbízást elnyerő fővárosi Speciáltervnek el kell készítenie a kiskundorozsmai elkerülő, vagyis az 502-es főút 2x2 sávos meghosszabbításának terveit új nyomvonalon, egészen a 4519-es útig.
Az új nyomvonal kijelölése során a kerékpár- és a gyalogosforgalom számára is biztosítani kell a biztonságos közlekedés feltételeit. A leendő út hossza összesen mintegy 6,8 kilométer. A hirdetmény szerint a felsorolt projektek tervezői, mérnöki feladatai közel 330 millió forintból valósulhatnak majd meg. Ebből a szegedi projekt a legdrágább, mintegy 248 millió forintot tesz ki.
Forrás: Botka László / Facebook
Azt már korábban megírtuk, hogy a kétsávos dorozsmai 502-es út folytatásaként az ipari parkot feltáró utat (a fenti térképen a kék ipari terület alatt halványzölddel jelölve) az 5-ös út és a 4519-es jelű sándorfalvi út között 5 kilométeren kétszer kétsávosra építenék ki. Nem kötnék be Béketelephez és a most felújított Zsámbokréti sorba, hanem onnan továbbkanyarítanák a szintén 2x2 sávosra bővítendő Sándorfalvi út felé, majd elvinnék északra és az ipari park keleti oldálán is létesítenének egy bekötést.
Ugyanakkor lenne egy másik, közvetlenebb bekötés is a Sándorfalvi útba a vasúthoz közelebb, szintén körforgalommal, ez utóbbi 700 méteres szakasz viszont 2x1 sávos lenne csupán. A teljes elkerülőt kerékpárutakkal, járdákkal, öt csomóponttal és a csatlakozó utakkal építik majd ki. Az új főútszakasz ráadásul egy erdősávval lenne elválasztva a lakóterületektől.