Tram-trainnel kampányolnak Makón, miközben nemrég zárt be az újszegedi vasútvonal

Makón minden postaládába eljuttatta a fideszes városvezetés az Együtt a makóiakért! elnevezésű választási programjukat. A Makói Csípős szerint ezek egy része bizarrul hangzik, mint például az, hogy még jobb” közlekedést ígérnek városon kívül.

A helyi független portál szerint a közlekedésfejlesztési program egyik része, hogy bekapcsolják Makót is a tram-train hálózatba. A tájékoztatóban azt írták, hogy a Makót Szegeddel összekötő tram-train tervezése megkezdődött, és a megvalósulása sok ezer makói lakosnak teszi könnyebbé a Szegedre járást munkába, iskolába.

Ez az ígéret azért is furcsa, mert Makón 140 év után,  2023. augusztus elsején szűnt meg a vasúti közlekedésa a módváltással, jegyzi meg a portál. Ráadásul a jelenlegi kormánypárti polgármester, Farkas Éva Erzsébet szerintük be is ismerte, nem tett semmit annak érdekében, hogy ne szűnjön meg a vasúti közlekedés a mezőhegyesi vonal itteni szakaszán.

A dolog azért is érdekes, mert a kormányzat a makói elővárosi vasútra adta az előkészítésre szánt 2,7 milliárd forintot, tehát egyelőre nem a települések központjába bemenő tram-trainről van szó. Ez viszont még mindig feltételezi, hogy a szegedi harmadik Tisza-híddal a vasúti kapcsolat is megépül, ami bár örvendetes, egyelőre kizárólag egy közúti hídról kommunikáltak a projekt kapcsán, a vasút egy későbbi elemként jött szóba.

Talán most először nem a harmadik híd volt az önkormányzati választások kampányának középpontjában Szegeden, szinte már el is felejtettük, hogy egyébként folyik a tervezés az idei nyár végéig. A hídprojektre viszont nem látszik, honnan lenne forrás. Legutóbb tavaly év végén beszélt erről Nagy Sándor szegedi városfejlesztési alpolgármester, aki szerint leghamarabb nyolc-tíz év múlva épülhet a híd, tehát 2031–33 körülre lenne belőle bármi is.