Aláírták a szerződést, immár hivatalosan is jönnek a vártnál olcsóbb cseh önjáró trolik Szegedre

A szegedi szerződéskötéssel lezárult a Zöld Busz Program első pályázati fázisa, melynek keretében összesen 123 elektromos autóbusz és további négy akkumulátoros trolibusz forgalomba állítása valósul meg, várhatóan még az év végéig. Az utoljára maradt trolitenderen némi meglepetésre a SOR Libchavy került ki győztesen a versengésből, mostanra pedig hivatalossá vált, hogy cseh trolibuszokat kapunk – írja a magyarbusz.info portál.

Még korábban beszámoltunk arról, hogy a Volánbusz 2021 tavaszán 100 elektromos autóbusz beszerzésére nyújtott be pályázatokat a Zöld Busz Programban. Az első negyven alternatív meghajtású jármű részben már forgalomba állt a fővárosi agglomerációban, azóta pedig lezárult további hatvan autóbusz beszerzési eljárása is, így Győrben 13 db, Zalaegerszegen 11 db, Szolnokon 10 db, Szegeden 8 db, Egerben 6 db BYD K9UD típusú, míg Székesfehérváron 12 db ELECTROBUS 120.EL típusú zöldbusz korszerűsíti még ez évben a helyi járműállományt.

Szegedre azonban nem csak buszok érkeznek: második nekifutásra sikeresen zárult a Szegedi Közlekedési Kft. még februárban megindított, 4 darab, valamint opcióban további 2 darab új, teljes hosszban alacsonypadlós, kisegítő akkumulátoros hajtással szerelt, szóló trolibusz beszerzésére vonatkozó közbeszerzési eljárása; a tendert a cseh SOR Libchavy nyerte TNS 12 néven futó típusával, amely igazi meglepetés volt. A másik versenyző a Szegeden már nem ismeretlen lengyel Solaris Bus & Coach volt, azonban ők kiestek.

A csehek az megrendelt alapmennyiséget és a járművekkel átadandó tartalék alkatrészeket nettó 1 833 180 euró értékben ajánlották meg az eljárásban, több mint 400 ezer euróval kedvezőbb áron mint a tender másik indulója, a Solaris – írja a magyarbusz.info. Mint a napi.hu megjegyzi, a becsültnél olcsóbban vette a város a trolikat, ugyanis az előzetesen becsült ellenérték 2 millió 78 ezer euró volt a kicsivel több mint 1 millió 833 ezer euróhoz képest.

A trolibuszok leszállításáról szóló megállapodást június 7-én kötötte meg az SZKT és a SOR. A két opciós trolibuszt a szerződéskötéstől számított 48 hónapon belül lehet lehívni, akár két részletben is, 2022. december 31-ig azonos feltételek mellett, ezt követően a gyártó az ajánlatában megadott egységár indexálására jogosult. Az új trolibuszok átadására, illetve az SZKT által előírt próbafutás teljesítésére a szerződést követően maximum 15 hónapon belül kell megejteni.

Hazánk első SOR trolijai a prágai gyártóbázissal is rendelkező francia Cegelec cég In-Motion-Charging (IGBT) elektronikájával érkeznek, és naponta akár 50 kilométert is képesek lesznek megtenni akkumulátoros önjáró üzemmódban.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Másodjára már siker: cseh önjáró trolik jönnek Szegedre, a lengyel Solaris alulmaradt a küzdelemben

Második nekifutásra már eredményesen zárult a Szegedi Közlekedési Kft. még februárban megindított, 4 darab, valamint opcióban további 2 darab új, teljes hosszban alacsonypadlós, kisegítő akkumulátoros hajtással szerelt, szóló trolibusz beszerzésére vonatkozó közbeszerzési eljárása; a tendert a cseh SOR Libchavy nyerte TNS 12 néven futó típusával.