Szegedi helyi bérlettel is utazhatunk majd a tram-trainen?

Miután megírtuk, mennyibe kerülnek majd a tram-trainre a jegyek és bérletek, rengeteg olvasónkban merült fel ugyanaz a kérdés: szegedi helyijáratos bérlettel szabad majd Szegeden belül használni a kék-sárga vonatvillamosokat? Majó-Petri Zoltánt, a Szegedi Közlekedési Társaság ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Az igazgató válaszában kifejtette, hogy lehet majd, igen, de erről még korai beszélni, hiszen áprilisig mindenki ingyen használhatja majd a járatokat, amik eleinte óránként közlekednek csak a gyártó késlekedései miatt.

Áprilistól azonban ha minden igaz, akkor lesz kalauz (utaskísérő), a MÁV-START jelenleg minimum 80%-os lefedettségre törekszik. A szakmai tervek szerint lehet utazni a helyi bérletekkel – fejtette ki Majó-Petri –, de az erről szóló megállapodás még egyeztetés alatt van az ITM–Szeged–MÁV–SZKT körben.

„Érdemes tudni, hogy egy komplex tarifarendszeren dolgozunk, mely majd április 15-től léphet életbe. Addig ez is olyan kérdés, ami nem időszerű” – zárta témát az igazgató, akit arról is megkérdeztünk, várható-e majd járatritkítás a szegedi 2-es villamosvonalon. Ez a kérdés azért merült fel bennünk, mert a 2012-ben indult 2-es közel vonal 70%-a megegyezik a 2022 nyarától már csúcsidőben tízpercenként járó tram-train szegedi vonalvezetésével.

Majó-Petri egyértelműen jelentette ki, hogy a 2-es és a tramtrain célcsoporja csak részben és minimálisan fedi egymást, így nincs értelme ilyenről beszélni. „A 2-es villamos Európa Liget és Tavasz utca között lényegében megtelik, az ő mobilitási igényeiket a tram-train nem tudja kiszolgálni. Fordítva is igaz: ha sokan használják a tram-traint, akkor »nem lesz hová« felszállni a szegedi utasoknak. Erre is való az utasforgalmi próba. A járatritkítás ilyen módon tehát nem merült fel érdemben” – közölte.