Lázár: megvan a 30 ezer futott kilométere a tramtrain-szerelvényeknek

„30 ezer kilométer sikeresen teljesítve! Amint megvan az 50 ezer kilométer hiba nélkül, indulhat a szolgáltatás” – írja Lázár János legújabb Facebook-posztjában.

A 20 ezer kilométer október 7-én volt meg, Lázár akkor posztolta ki. Ha ilyen ütemben haladnak a dolgok és nem zavar be semmi, vagy nem jelentkezik típushiba, akkor valóban mehetünk velük a karácsonyi nagybevásárlást is intézni.

Arról, hogy milyen sűrűn fognak járni, ebben a cikkünkben írtuk meg, valamint arról is mi tudósítottunk először, hogy a szegedi villamoshálózat energiaellátása nem lesz elég a tramtrain-szerelvényeknek, így azt is fel kell fejleszteni indulásig.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Több mint egy hónapig csak óránként jár majd a tram-train

Amint az meglepetésként ért sokunkat annak idején, a felújított vasúti pálya ellenére ugyanúgy 37 perc maradt a békéscsabai vonattal a menetidő Szeged és Hódmezővásárhely között, mint annak előtte. Erről még február végén írtunk, most pedig az derült ki, hogy mennyivel lesz gyorsabb, ha bevezetik az új menetrendet. Meg az, hogy mikor és hogyan indul a tram-train.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Elfelejtették megnézni, bírja-e majd a szegedi villamoshálózat a tram-train okozta terhelést – nem bírja

Nem vizsgálták meg eddig, hogy a szegedi villamosközlekedést állátó áramfejlesztő képes lesz-e tartani a lépést a tram-train megjelenésévél. A próbák során lett világossá, hogy kapacitásfejlesztés kell, amire a MÁV ad 70 millió forint támogatást az SZKT-nak.