A BYD Magyarország közösségi oldalán osztotta meg a hírt, hogy Sváby András lett a kínai márka hazai, hivatalos nagykövete.
Mint fogalmaznak, már több BYD modell megfordult a televíziós műsorvezetőnél, és „valószínűleg fog is még, mert nem csak a márka, de már–már az elektromos autózás megszállottjává is vált”. „Hetente ingázom Szentendre és a Balaton között, mégsem érzem sosem unalmasnak az utat, sőt, kifejezetten élvezek ebben az autóban dolgozni, ügyeket intézni, és kényelmesen utazni” – nyilatkozta Sváby.
Tavaly a világ hetedik legnagyobb autógyártója lett az eladások alapján a Szegeden is gyárat építő BYD, év végén voltak olyan hónapok, amikor világszinten a második lett. 2025-öt ott folytatja a cég, ahol 2024-et abba hagyta, ám idén januárban másfélszer annyi autót adott el, mint egy éve, pedig az év eleje – más autógyártóknál is – az egyik leggyengébb része az évnek.
Azonban nem minden ennyire rózsás a kínai autóipari óriáscég körül, valós adóssága ugyanis tízszer nagyobb lehet a hivatalosan közölt értéknél, a hongkongi GMT Research friss elemzése szerint. A háttérben a vállalat egy sajátos beszállítói lánc-finanszírozási gyakorlata áll, amely lehetővé teszi, hogy a BYD működését késleltetett beszállítói kifizetésekkel tartsa fenn. Ez bár nem ellentétes a szabályokkal, nehezíti a pénzügyi helyzet átlátását.
A BYD korábban bejelentette, a gyártás felfuttatását 2025 végén kezdik meg. Az első két modell, amelyet gyártani fognak, a Dolphin és az Atto 3 lesz. Később harmadikként az Atto 2 következik, ami az első két modell között helyezkedik el kategóriában. A BYD eredetileg a kis kategóriát képviselő Seagull nevű modell gyártásával kezdett volna, de ezt majd csak negyedikként kerül sorra.
A szegedi gyárban várhatóan 2–3 év alatt futtatják fel a termelést, a modellek gyártását fokozatosan kezdik el lépésről lépésre.
Ha elkészül, 12 különböző modell párhuzamos gyártására lesz képes az üzem.
A BYD szegedi üzemében gyártott autók mentesülnek majd a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett uniós vámok alól.
fotó: Sváby András / Facebook