„A gyártás felfuttatásást 2025 végén kezdjük meg. Az első két modell, amelyet gyártani fogunk, a Dolphin és az Atto 3 lesz” – jelentette be Stella Li, a BYD európai vezetője a Capital üzleti magazinnak adott, kedden megjelent interjúban. Előbbi modell a Volkswagen Golf-kategóriában, utóbbi ennek SUV-szegmensében jelenthet majd kihívást az európai gyártók hasonló modelljeinek, például a Volkswagen ID.3-nak.
Az első kettőt további modellek követik majd. A harmadik gyártásba kerülő modell az Atto 2 lesz, ami az első két modell között helyezkedik el kategóriában. A lap szerint a BYD eredetileg a kis kategóriát képviselő Seagull nevű modell gyártásával kezdett volna, de ezt majd csak negyedikként kerül sorra.
A szegedi gyárban várhatóan 2–3 év alatt futtatják fel a termelést, a modellek gyártását fokozatosan kezdik el, mint az igazgató fogalmazott „lépésről lépésre”.
Ha elkészül, 12 különböző modell párhuzamos gyártására lesz képes az üzem.
A BYD szegedi üzemének építése még folyamatban van, az itt gyártott autók mentesülnek majd a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett uniós vámok alól, mondta Li.