A BYD fontolóra vette, hogy költséghatékonysági okokból Hollandiából Magyarországra helyezi át európai központját, írja a Reuters két forrásra hivatkozva. Azt még nem lehet tudni, hogy Budapesttel vagy más várossal terveznek, mindenesetre az épülő gyár miatt logikus választás lehet Szeged is. A BYD a Szegeder megkeresésére nem kívánta kommentálni az értesülést.
A hírügynökség szerint az áthelyezést költségcsökkentési okok motiválják, és az, hogy Magyarország azon országok közé tartozik, amelyek nem támogatták az EU új, kínai elektromos járművekre vonatkozó vámját. Tíz EU-tagállam, köztük Franciaország, Lengyelország és Olaszország támogatta a vámokat, míg öt ország, köztük Németország is ellenállt, tizenkettő pedig tartózkodott, amikor erről szavaztak.
Az új európai uniós vámok, amelyek akár 45 százalékot is elérhetnek, szerdán léptek életbe, miután egyéves vizsgálat folyt, amely megosztotta a blokkot, és válaszlépésre késztette Pekinget. Kína arra utasította autógyártóit, hogy tartsák vissza a nagyobb befektetéseket azokban az európai országokban, amelyek támogatják a vámokat.
„A BYD nem kommentál sajtóértesüléseket, így a konkrét ügyben nem tudunk jelenleg tájékoztatást adni. A magyar szaktudást, innovatív szemléletet, a jól képzett munkaerőt természetesen nagyra becsüljük, ezért is építjük autógyárunkat Magyarországon, Szegeden” – válaszolták ezzel kapcsolatos megkeresésünkre. Egyébként épp csütörtökön járt Szegeden egy kínai delegáció, először zártkörű tárgyalásokat folytattak a városvezetéssel, majd az építkezés helyszínére mentek.
A Szegeder együttműködik a Telexszel, hogy Magyarország minden tájára eljussanak a legfontosabb és legérdekesebb szegedi történések. Ez a cikk ezen együttműködés keretében a Telexen is olvasható.