A kis kutak a héten sem kapnak üzemanyagot, ezt a Szegeder is megírta. Közben a nagyobb láncok is korlátozásokat vezetnek be, például a Mol két hete 100 literben limitálta a nagynyomású kútoszlopain vásárolható gázolaj mennyiségét. A sofőrök egy része kénytelen több kutat körbejárni, hogy megteljen a tank, a Magyar Ásványolaj Szövetség pedig már most arra emlékeztet, hogy komoly ellátási problémák vannak.
Az RTL Híradónak a a Független Benzinkutasok Szövetsége is úgy nyilatkozott, hogy több száz benzinkút fogyhat ki az üzemanyagból napokon belül a kis benzinkutak kiszolgálásának felfüggesztése miatt. Az elemző szerint tetézi a bajt, hogy a kieső üzemanyagmennyiséget importból sem lehet fedezni, mert az ársapka miatt leállt a behozatal.
„Azt gondolom, hogy a kormányzatnak is el kell döntenie, hogy árat szabályozunk vagy üzemanyaggal látjuk el a piacot. Én azt gondolom, hogy a korlátozások ma már nagyobb kárt okoznak, mint amit az árnövekedés okozott a múltban” – fogalmazott Grád Ottó az ATV Híradójának. Az energetikai szakértő úgy látja: a kormánynak valamit lépnie kell.
A Miniszterelnökségtől kérdésre azt a választ kapta az ATV, hogy január elsejétől csak akkor tudják fenntartani a benzinárstopot, ha
az Oroszországból érkező kőolajszállítás zavartalan, a százhalombattai finomító pedig folyamatosan működik.
A kormány természetesen továbbra is mindent megtesz a biztonságos üzemanyag-ellátás érdekében – írta a Híradónak a kormány.
A MOL az ATV-nek úgy nyilatkozott, hogy tankereik folyamatosan úton vannak, és az exportra szánt üzemanyag mennyiségét is korlátozzák. Elmondták, a normál időszakokhoz képest most 15–20%-kal több üzemanyagot szállítanak partnereiknek, vagyis ennyivel magasabb a fogyasztás az ársapka előttinél (csakhogy ezzel párhuzamosan nem szállítanak sok kútnak). A Dunai Finomító ugyanakkor egy korábban kezdett karbantartási munka miatt továbbra is csökkentett kapacitással üzemel.