100-ból 98 vasútvillamos pontosan közlekedik, mondja a MÁV

„100 járatból 98 pontosan közlekedett, pontosságuk 98,5%-os, amely nyugat-európai vasútvonalakhoz hasonlítva is nagyon jó eredmény” – írta péntek reggeli közleményében a ma hároméves tram-trainről az üzemeltető MÁV. Az állami vállalat szerint járataik megbízható, kimagasló menetrendszerűséggel közlekedtek az elmúlt három évben, az átlagos menetrendszerűségük több mint 94% volt.

A vasútvillamosok az elmúlt három év során több mint 2,6 millió kilométernyit közlekedtek, a legtöbbet futó jármű önmagában több mint 285 ezer kilométert tett meg Szeged és Hódmezővásárhely között 2021. november 29. óta, amikor az üzem hivatalosan is elindult.

Az indulás hajnalán videóval mutattuk be a tram-train első óráit, az azóta közlekedési miniszterré előlépett Lázár Jánossal a főszerepben.

A MÁV most úgy fogalmaz a mintegy 100 munkatárs részvételével működő vasútvillamosról mint „az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése”, annak népszerűségét mutatja, hogy egy átlagos munkanapon nagyjából 4600 utazáshoz választják.

Bár már három éve a dél-alföli mindennapok része a tram-train, a MÁV szerint „a kötöttpályás járműtípus bevezetése sajnos még mindig sokszor megzavarja a figyelmetlen, rutinból közlekedő autósokat, ez pedig balesetekhez, többször a vasútvillamos rongálódásához vezet”. Itt valószínűleg elsősorban a hódmezővásárhelyi autósokra gondolhatnak, elvégre Szegeden jóval előbb jártak villamosok, minthogy az autók néhány mutatódarabtól eltekintve megjelentek volna.

Az eseményszámot tekintve a tendencia csökkenést mutat, ugyanis eddig 69 alkalommal ütközött közúti jármű a vasútvillamossal; ebből 2022-ben még összesen 28 alkalommal, azt követő évben 26-szor, idén eddig 15-ször nem észlelték időben a szerelvényt. Szeged területén 47 esetben történt baleset, leggyakoribb a Boldogasszony sugárúton, az Aradi vértanúk tere és a Bécsi körút közötti részen történt ütközés, míg Hódmezővásárhelyen 22 baleset történt.

Továbbra is arra bíztatják az autósokat, hogy ne rutinból vezessenek, hanem legyenek fokozottan körültekintők a vasútvillamos útvonalán, különösen a körforgalmakban és a szűk útszakaszokon.