A veszprémi, főként kirándulóbuszokat üzemeltető Balaton Busz nyerte meg Hódmezővásárhely tömegközlekedésének pályázatát, írja a Hódpress. A szerződés kétszer két évre szól, a keddi közgyűlésen el is fogadták a döntést, így hivatalos, hogy szeptember elsejétől ez a cég biztosítja majd a tömegközlekedést a városban.
„Ilyen a verseny, aki a legjobb árat adja, az nyer” – mondta Márki-Zay Péter polgármester a Vásárhelyi Televíziónak, mivel a jelenlegi szolgáltató Jovány Busz Kft. száz forinttal emelte a kilométerdíjat új buszok vásárlásának terve miatt, a Balaton Busz pedig 475 Ft/km-es nettó árával a mostani ár alá kínált hét forinttal.
A polgármester örül a kedvező ajánlatnak annak ellenére, hogy szerinte a cég Lázár Jánoshoz lehet „bekötve”. Úgy tudja, a cég legnagyobb bevétele nem a kirándulóbuszok szervezéséből származik, mivel az több mint egymilliárdos forgalmat bonyolít a Lázár János minisztériuma alá tartozó Volánbusszal. Ha ezek az információk helyesek, „lehet, hogy az indulásuk sem teljesen véletlen és spontán”, jegyezte meg a polgármester.
A Jovány Busz nem támadta meg az eredményt, de Márki-Zay szerint „mindenfajta jogi lehetőséggel próbálkoztak”, mivel úgy gondolták, a Balaton Busz nem felelt meg minden követelménynek. A polgármester leszögezte, hogy Hódmezővásárhelyen mindig nyílt verseny van, a legjobb ajánlat győz, és az új szolgáltatónak alacsonypadlós, klímás buszokat kell biztosítania késések és járatkimaradások nélkül. Azt mondta, ha a Balaton Busz nem felel meg a kiírásnak vagy nem indul el, akkor nem fognak fizetni nekik.
A Szegeder azon kérdésére, hogy veszprémiként miért indult el a pályázaton a Balaton Busz, a cég azt válaszolta, hogy Békés vármegyében, pontosabban Orosházán is „vannak érdekeltségeik, tehát annyira nincs messze Hódmezővásárhely”.
„A Volánbusz valóban partnere a Balaton Busz Bt-nek, mint sok más buszos vállalkozásnak hazánkban. Ezek mind pályázatok útján elnyert munkák voltak” – írták a Volánbuszhoz fűződő kapcsolatukról, hogy egymilliárdos forgalmat bonyolítottak volna, tagadták.
Válaszukban megígérték, hogy a kiírásban szereplő három alacsonypadlós buszt biztosítani fogják, a lehetséges késésekkel és járatkimaradásokkal kapcsolatban pedig azt mondták, egy meghatározott menetrend szerint közlekednek a buszok, amiről nem a Balaton Busz dönt, és „ha ez a menetrend jól van kialakítva, akkor nem lesznek késések”.
A Jovány Busz Kft. járművei Hódmezővásárhelyen 2023 februárjában.
Fotó: Bálint András / Szegeder
A Jovány Buszt arról kérdezte a Szegeder, hogy mi alapján gondolják, hogy a győztes nem felelt meg a kiírásnak, és hogy milyen jogi vagy nem jogi lépéseket terveznek az eredmény ellen, de cikkünk megjelenéséig nem érkezett válasz.
A vásárhelyi önkormányzat egyébként jelenleg is jogi vitában áll a Volánbusszal, mivel a cég járatai akkor is üzemeltek a városban, amikor már a Jovány Busz volt ott a szolgáltató. A Volánbusz azt állítja, nem szüntette meg szerződését velük a város, emiatt félmilliárd forinttal tartozik a társaságnak Hódmezővásárhely, amit Márki-Zay szerint nem nekik kellene megfizetniük, hanem azon kellene behajtani, aki úgy döntött, hogy üresen járassák ott a buszokat.
A Szegeder együttműködik a Telexszel, hogy Magyarország minden tájára eljussanak a legfontosabb és legérdekesebb szegedi történések. Ez a cikk ezen együttműködés keretében a Telexen is olvasható.