Egy német nyelvű honlap tényként közli, hogy a BYD nem kizárólag autógyárat, hanem akkumulátorgyárat is épít Dél-Magyarország egy meg nem nevezett településén, vette észre a Népszava. A lap szerint feltűnő, hogy a BYD kapcsán a Teslamag.de cikkében Szeged neve sem szerepel, csupán annyi, hogy az ország déli része a kínai autógyártó beruházási célterülete.
A tavaly december 22-i BYD-bejelentés sajtótájékoztatóján Szijjártó Péter és Botka László kihangsúlyozta, hogy Szegeden nem lesz akkugyártás. Botka szerint „a BYD a teljes gyártási folyamatot Szegeden valósítja meg, kivéve az akkumulátorgyártást és a vegyipari tevékenységet”. Ez alapján nyitott kérdés, hogy létesül-e, és ha igen, hol a BYD-nek akkugyára Magyarországon.
Iparági szakértők azt mondták a Népszavának, lehet elfogultsággal vádolni a Teslamag.de portált, ám a cikkükben szereplő állításuknak lehet valóságalapja. „A szállítási költségek, a földrajzi távolság és a logisztikai nehézségek miatt az ázsiai gyártó bizonyára nem azzal a megoldással kíván élni, hogy a Magyarországon készülő elektromos autóihoz Kínából szállítja az akkukat.”
A lap által megkérdezett szakértők szerint nyomósabb érv, hogy a BYD sokkal korábban gyártott akkukat, mint autókat, és azóta is maga látja el tárolóegységekkel gyárait. Így szóba sem jöhet, hogy a Debrecenben épülő CATL-ból, vagy más magyarországi akkuüzemből szállítanák az erőforrásokat Szegedre a BYD-nak, ráadásul a BYD elektromos autói és a CATL akkumulátorai nem kompatibilisek egymással.
Fotó: BYD
Az tehát, hogy épül-e akkugyár, szinte biztosra vehető a fentiek alapján, ám az, hogy hol lehet, nem tudni az ilyenkor szokásos titkolózás miatt, de több helyszín is felmerült.