Continental a makói leépítésről: a törvényi előírásoknak megfelelően tájékoztattunk

„Szeretnénk felhívni a figyelmüket, hogy az önök oldalán a Continental makói gyárával kapcsolatban a napokban megjelent cikk, a Makói Gumiipari Szakszervezet titkára, Hajdú Roland nyilatkozata nyomán számtalan szándékosan valótlan állítást, kontextusból kiragadott információt tartalmaz” – közölte szerkesztőségünkhöz elküldött nyilatkozatában a Continental, mert mi is megírtuk a napokban a Népszava alapján, hogy a dolgozók a makói gyárban a faliújságról tudták meg, hogy leépítés lesz.

A Continental most azt írja, hogy megteszik a jogi lépéseket a szakszervezettel, jelen esetben Hajdu Roland titkárral szemben, és kiemelik, hogy felelős munkáltatóként arra törekszenek, hogy a külső üzleti környezet változásaira mindig a megfelelő választ adjanak.

„A 2022-ben tapasztalt növekvő megrendelésszám miatt például ebben az időszakban Makón több mint 500 fővel bővültünk. Jelenleg viszont a piac romlásának és az elmaradó megrendeléseknek köszönhetően olyan lépéseket kell megtennünk, amelyek biztosítják fenntartható üzleti működésünket és ezzel együtt a lehető legkevésbé érintik munkavállalóinkat. Ezen alapelvek mentén hoztuk meg döntésünket a hivatkozott létszámmódosításról, melynek kapcsán a törvényi előírásoktól pozitívan eltérve, kollektív szerződésünknek megfelelően, a szabályozás által előírtnál magasabb összegű végkielégítést nyújtunk távozó munkatársainknak” – írják.

A cikkben hivatkozott általános tájékoztatást a megszokott digitális és személyes belső kommunikációs csatornáikon tették közzé, melyeknek valóban részei lehetnek bizonyos fizikai munkát végző csapatoknál a gyártócsarnokokban elhelyezett faliújságok, de szerintük semmiképpen sem csak erre a csatornára korlátozódott a tájékoztatás.

„A sajtóhírekkel ellentétben már ebben a fázisban megosztottuk a létszámcsökkentés okát, ami a már említett rendelési állomány visszaesés, továbbá a létszámváltozásban személyesen érintett munkatársainkat HR osztályunk kollégái személyesen tájékoztatják.”

Azt írják, hogy a törvényi előírásoknak megfelelően értesítették az Üzemi Tanácsot, ahol a Makói Gumiipari Szakszervezetnek is van megválasztott képviselője, aki Hajdu Roland, és aki az általuk szervezett Üzemi Tanács üléseken szándékosan nem képviselteti magát, ezzel saját döntéseként kizárva a szakszervezetet a hivatalos tájékoztatási láncból.

„A létszámcsökkentésben érintettek meghatározásával kapcsolatban szeretnénk megjegyezni, hogy a kiválasztás teljesítmény, nem pedig nemzetiségi alapon történik.

A folyamat során természetesen a külföldi kollégákat is vizsgáljuk,

így nem megfelelő munkavégzés esetén ők is lehetnek az elbocsájtottak között.”

A létszámváltozásban érintett területen a negatív autóipari trendeknek köszönhetően sem jelenleg, sem a közeljövőben nincs tervben toborzási folyamat a cégnél, így állításuk szerint nem igazak a spekulációk a külföldi munkatársak felvételével kapcsolatban. „Ahogy azt korábbi nyilatkozatunkban is jeleztük, az elbocsátások többségében kölcsönzött munkavállalókat érintenek és a törvények szerint a kölcsönzött kollégák munkaviszonya maximum 5 év lehet. Ebből adódóan az az állítás sem igaz, hogy a távozó munkatársak többségében 20 évnél régebb óta dolgoznak nálunk” – írja közleményében a Continental.