„Vevőink megrendelési állományának mértéke visszaesett. A piaci változások és a megrendelések visszaesése miatt, a 2023-as év végéig megközelítőleg 50 fős létszámcsökkenés várható” – így kezdődik az a Continental-logóval ellátott tájékoztató, amelynek fotója a Délmagyarország birtokába került.
A lap arról is ír a tájékoztató alapján, hogy a csökkenés érinti a gyártási és a támogatói területeket – saját és bérelt állományból egyaránt –, illetve a vevői és a létszámigényeket folyamatosan felülvizsgálják.
A cég válaszolt is a Délmagyar megkeresésére, mint írták, mindig arra törekednek, hogy a külső üzleti környezet és a megrendelési volumen változásaira reagálva fenntartsák a cég működését, és a lehető legkevésbé érintsék negatívan munkavállalóikat a változások. A mostani leépítés állításuk szerint
nagyrészt a kölcsönzött munkavállalókat érinti
és a folyamatot 2023 végéig, a törvényi kereteknek megfelelően hajtják végre.
A makói cég az egyik legnagyobb foglalkoztató a környéken, és korábban azzal kerültek be a hírekbe, hogy rosszabb feltételekkel akarták elfogadtatni egy új kollektív szerződést. Ezt később sztrájk követte, ami után volt egy elbocsátási hullám is. Ám ezt követően kölcsönzött munkaerőt, szerb, ukrán, majd indonéz munkavállalókat vett fel a gyár. Tavaly egyébként mégsem kellett egy tervezett elbocsátást véghezvinni, mivel a piaci viszonyok időközben javultak.
Lázár János 2021-ben arról beszélt, hogy a makói Continental becsapta a dolgozóit, a makóiakat és a magyar államot: állami támogatást vettek fel, miközben több száz embert bocsátottak el. Bár akkori hírek szerint a szerződésben nem volt leírva, hogy nem bocsáthatnak el alkalmazottakat, illetve az sem, hogy kötelezően bővítenie kellene létszámukat, ennek ellenére később a cég visszafizette a magyar kormánynak a támogatást.