Az Átlátszó nyomozta ki, hogy miután még tavaly decemberben összeütközött két vasútvillamos Szegeden, a sérült járművek javítása a mai napig nem készült el. Az oknyomozó portál úgy tudja, a kár több tízmillió forint lehet. A balesetben egyébként az egyik mozdonyvezető hibázhatott, ezt annak idején lapunknak is megerősítette a MÁV.
Azt a Regionalbahn szaklap közadatigénylése is bizonyítja, hogy a balesetben érintett 004-es és 011-es pályaszámú jármű áll 2022. december 18-a óta, bár van egy harmadik is, mely tavaly október vége óta áll javítás alatt. A Szegeder úgy tudja, a késlekedést az is okozza, hogy
az előbbi két járművet donornak használták a többi tram-train javításához,
vagyis ebből vették ki az alkatrészeket, hogy a többi forgalomban lévőt javítsák. Ez egyébként az SZKT-nál is bevett szokás, az egyik Pesa villamos is így járt, ami aztán fel lett újítva később.
Az Átlátszó információi szerint az egyik tram-trainnek olyan súlyosan megsérült a vezetőfülkéje, hogy azt cserélni kell, ám ezt a MÁV tagadta a lapnak. A vasúttársaság válasza szerint a javítást a járműveket is gyártó Stadler fogja elvégezni, és jelenleg folyamatban van a speciális üvegszálas homlokfal-burkolatok beszerzése (úgy tudjuk, ezek már megérkeztek), amely az egyedi alkatrészek újragyártatása miatt több hónapos várakozást jelent.
A két jármű javítása várhatóan 2023 ősz végére készülhet csak el. Az alkatrészek beszerzéséből és a javításból adódó összköltségek várhatóan elérik a több tíz millió forintot, de ez a javítási költség ilyen járműbaleseteknél nem számít kirívónak a MÁV szerint, mint írták, a vasúti személyszállító járművek és azok alkatrészeinek beszerzési költsége jóval magasabb egy közúti személyszállító járműhöz képest.