A közlemény szerint a makói ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. 3 millió forinttal támogatja Makó város önkormányzatát az energiaválság okozta nehéz helyzetben.
Mint írják, a város legnagyobb munkaadója aktív kapcsolatban áll Makó városvezetésével. A közelmúltbeli egyeztetések során értesültek az önkormányzat kihívásokkal teli helyzetéről, melyről mi is írtunk.
„A jelenlegi körülmények mellett kötelezettségünknek éreztük a város legnagyobb munkáltatójaként, hogy a mostani lehetőségeinknek megfelelően enyhítsük a város terheit. Ezt a döntést hozta vezetőségünk annak ellenére, komoly kihívásokkal küzdünk és a makrogazdasági környezet is nagy költségnyomást gyakorol az üzletmenetünkre” – mondta el Szűrszabó Levente, a makói ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. gyárigazgatója.
A támogatást a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. a Makó Város Fejlődéséért Alapítványon keresztül juttatja el az önkormányzathoz. Ez a városi alapítvány biztosítja a rászoruló makói családok számára a tűzifaosztást, a nehéz sorsú családok támogatását és tartós élelmiszerek adományozását – közölték lapunkkal. Szűrszabó Levente szerint a Continental makói gyára évközi béremelést tervez adni a dolgozóknak a reálbérek védelme érdekében.
„Az energiaárak és a nyersanyagok mellett a logisztika is jelentősen drágul, mely hatásokat az elmúlt hónapokban elnyert új projektek és a munkatársak együttműködésének is köszönhető hatékonyságnövekedés sem tudta teljesen kompenzálni. Jó úton járunk, hogy a makói gyárunk stabilizálódjon, de egyre több irányból érkeznek a kihívások, még nem jelenthetjük ki, hogy megoldódtak a problémáink. Ilyen időkben az együttműködés kiemelten fontos, ezért a helyi önkormányzattal is szeretnénk erősíteni a kapcsolatunkat, össze kell fognunk a közös jövőnk érdekében” – összegezte az aktuális helyzetet a gyárigazgató.
A makói gyár körüli botrányokról a Szegeder is gyakran írt. Még tavaly október 21-én számoltunk be arról, hogy elveszítheti állami támogatását a makói Continental, mivel a korábban 1300 embert foglalkoztató makói üzemben a már elküldött 100 munkavállalóval együtt összesen 240 elbocsátását jelentették be a tavalyi év végéig. Lázár János, a körzet országgyűlési képviselője akkor azt mondta, még 300 embertől válhat meg a cég idénre, amely úgy tűnik be is következett.
Legutóbb egy helyi kormánypárti képviselő, Czirbus Gábor mondta el múlt hét szerdai sajtótájékoztatóján, hogy beszámolók alapján a cég újabb munkavállalókat nem vesz fel, csak kölcsönöz. Azt állította, hogy első körben Szerbiából és Ukrajnából érkeztek munkások a céghez, akik gyorsan tovább is álltak. Az elmúlt napokban Indonéziából érkeztek dolgozók, akik tolmácsot is kapnak.
A Continental makói gyárában a tavalyi sztrájkot elbocsátási hullám követte, majd szerb, ukrán, most indonéz dolgozókat vett fel a gyár.