Lázár: Akkor lesz négysávos az algyői híd, ha vidéket építő kormány lesz a „Budapestország” helyett

A Promenad24 vásárhelyi kormányközeli portál számolt be Lázár János sajtótájékoztatójáról, amelyet a 47-es főút algyői Tisza-hídjánál tartott. Elárulta azt is, hogy mikor kezdődhet a négysávosítás, valamint milyen egyéb tervei vannak még.

A híroldal beszámolója szerint Lázár János, a térség országgyűlési képviselője arra emlékeztetett, miszerint négy éve dél-alföldi képviselőtársával és polgármesterekkel közösen javasolta a kormánynál azt, hogy a SzegedDebrecen tengelyt. A képviselő elmondta, Debrecen a következő évtizedek nagy nyertese, a Kelet-Közép-Magyarországi régió központja, fővárosa lehet, ráadásul a legnagyobb ipari beruházásként a BMW-gyár épül, így ezzel indokolta a tengely szükségességét. Ez két fő elemből állna:

  • A déli vasút visszaépítése a NagyváradDebrecenBékéscsabaSzegedSzabadkaBajaPécs vonalon,
  • a 47-es út felújítása és négysávosítása.

A kormány két döntésének értelmében támogatásban részesül a déli-vasút megújítása, ennek jegyében jelenleg is zajlik a Szeged-Szabadka vonal visszaépítése. A 47-es négysávúsításánál hiányzó elem az algyői Tisza-híd felújítása, amely prioritás Lázár szerint. A hídon naponta 15 ezer jármű halad át, ez egy évtized múlva 25 ezerre nőhet. A terhelést a híd nem bírja, sok a baleset, a rendszeres felújítások pedig számottevően lassítják a forgalmat. Ezért a híd mellé egy új hídpálya épül, a régi pedig felújításra kerül, valamint kerékpárút is épül 3,5 kilométeren – erről itt írtunk.

A tervezés megkezdődött, a jelenlegi szabályozási rendszer alapján pedig 2024-ben megkezdődhet a híd építése.

Lázár arra emlékeztetett, hogy Szeged és Vásárhely között hosszú küzdelemnek köszönhetően négysávos az út, Vásárhely és Mezőberény között pedig egy nagy teherbírású út létesült. Egy kis kitérőként a térségi képviselő felidézte, 2002-ig megépült a 47-es négy sávja Vásárhelytől és Szegedtől kezdődően egy szakaszon, majd hét évet kellett arra várni – a Medgyessy–Gyurcsány–Bajnai kormányok idején –, hogy be is fejeződjön a két város közötti négysávúsítás. Ezért szerinte

évekig büntették a baloldali kormányok Hódmezővásárhelyt, így a választás tétje, hogy egy vidéket fejlesztő kormányt, vagy egy újra csak Budapestországot építőt választanak-e meg.

A Promenad24 szerint Lázár János a híd két lábánál, azaz a Nagyfai leágazásnál, valamint a Halászcsárdánál új csomópontért fog lobbizni, hogy biztonságossá tegye a közlekedést. Ezen kívül a 47-esen Székkutasnál elkerülő épül.