Az első napokban tapasztalt késések a továbbiakban is jellemzik a tram-train mindennapjait: a vonalon átlagosan 4,9 perces késéssel közlekednek a járművek, és bár van javulás e téren, eddig mindössze kilenc olyan nap volt, ahol az átlagos késés nem haladta meg az 1 percet.
December elején már írtunk egy cikket arról, hogy az első héten hétfő és péntek között átlagosan közel 8 perces késéssel közlekedtek a járművek Szeged és Hódmezővásárhely között. Az első napon 11 és fél perc volt a menetidő, aztán ez mérséklődött.
Azóta eltelt már annyi idő, hogy újra megnézzük, milyen menetidőkkel közlekednek a járatok. November vége és február eleje között megfigyelhető egy javuló tendencia, azt azonban korai lenne kijelenteni, hogy már stabilan tudnák tartani a menetidőket a vonalon.
Fontos megemlíteni, hogy továbbra is – a választások utánig – próbaüzemben működik csak a tram-train, és ezzel kvázi zárójelbe is teszi a politika az összes, a beruházást érintő kritikát. Mi mégis úgy gondoljuk, hogy ha mást nem, dokumentációs jelleggel
be kell számolni a projekt próbaüzemének sajátosságairól is – mintegy zárójelbe téve a zárójelet.
Azt azonban észrevehették olvasóink, hogy az elmúlt időszakban már kevesebbet írunk a tram-trainről, aminek elsődleges oka, hogy mi is úgy érezzük, értelmetlen minden apróságról hírt adni.
De vissza a témához: az adatokat ezúttal is a tramtraintracker nevű, a projekttől független oldalról vettük, ahová azok a MÁV-EMIG rendszerből kerülnek fel, néhány nap késéssel. Ezen az oldalon bárki böngészheti, hogy egy adott napon egy adott irányba átlagosan mennyi késése volt a járatoknak, de akár járatokra bontva is megnézhetjük ezt.
Jól látható itt, hogy az indulás napjaiban voltak komolyabb késések, majd december elejével beállt a vonal átlag 3–5 perces késésekre, amelyeket minden bizonnyal továbbra is forgalmi nehézségek okoznak. Volt néhány kiugró nap, amikor események is történtek, a legdurvább január 27-e, amely napon a Hódmezővásárhelyről Szegedre tartó vasútvillamosok átlagosan 30,33 percet késtek.
A késési negatív rekord január 23-án született, ezen a napon a Szegedről indult járatok átlagosan mindössze 0,29 század percet késtek. Talán a sors iróniája, hogy másnap, hétfőn már pótlóbuszok és -villamosok segítették az eljutást a két végállomás között, ~10 perc körülre növelve az átlagos késést. Kedden pedig az került bejelentésre, hogy ritkítják a vonalat, annyi baleset történt az elmúlt időszakban.
Bőven meglátszik a számokon az az időszak december vége és január közepe között, amikor szinte minden napra jutott valamilyen meghibásodás: ezen napokon nem volt ritka az átlag 8–10 perces késés sem. A tram-train várhatóan április közepéig lesz ingyenes, utána már fizetni kell a szolgálgatásért, de a tervek szerint addigra minden hibát kiküszöbölnek, és jóval sűrűbb is lesz a járatkövetés.