Kanda Imre: A tram-train balesetek és emberi mulasztások miatt állt le

Három jármű is kiesett a közelmúltban a forgalomból baleset miatt, egyéb hiba miatt, vagy járművezetői figyelmetlenség miatt. A 8 szerelvényből álló flottából még vannak olyan szerelvények, amelyek a tartampróbát teljesítik, így három jármű kiesése sajnos komoly gondot okozott a tervezett menetrendben – mondta a Rádió7 csütörtöki Közös nevezőjében Kanda Imre tramtrain-főmérnök, amelyet a Promenad24 szemlézett.

A Promenad24 vásárhelyi hírportál szemlézte a tramtrain-főmérnök által elmondottakat a vasútvillamos rendkívüli menetrendjével kapcsolatban. Mint említette, az ónos eső hatással lehetett volna a váltókra, de mivel ezeket fűtési berendezéssel látták el, így azok nem fagytak be. Ugyanakkor, ha vastag a jég a felsővezetéken, az szakadást eredményezhet, ez történt a közelmúltban is – ismertette Kanda Imre főmérnök. Volt egy baleset is, amikor egy figyelmetlen autós alaposan lezúzta a 007-es pályaszámú vasútvillamost. Egy másik szerelvénynél aláváltás történt, amely ezért kisiklott, ez járművezetői hiba volt. Ugyanakkor hangsúlyozta,

legyünk türelmesek a járművezetőkkel is, egy olyan, teljesen új rendszerben kell vezetniük, amiben még nem volt részünk és a megfelelő rutin kialakulásához idő kell.

A főmérnök szerint ez egy kis flotta, így jobban megérezni, ha 3 jármű kiesett. A budapesti villamosokkal szemléltette azt, hogy amennyiben a 600 járműből esne ki ennyi, meg sem éreznék. A tram-train esetében még a flotta sem teljes; Kanda szerint a 8-ból néhány jármű nem is szállíthat utasokat, mert egyelőre még a tartampróbát teljesíti. Minden új rendszernél ezek a hibák, problémák előfordulnak, számos ilyen példa van a villamosoknál – tette hozzá. Kanda Imre a lakosság türelmét kérte és hangsúlyozta,

ha ezeken a természetesen előforduló zökkenőkön túl lesz a tram-train, utána 4050 évre biztosítja a teljes körű szolgáltatást Szeged és Hódmezővásárhely között.

A műsorban szó esett a szegedi remízről is, ez már a műszaki átadásnál tart és olyan technológiákkal lesz felszerelve, amelyek még hatékonyabbá teszik a járművek karbantartását és esetleges javítását. A teljes átadás tavasz végén várható. Mucsi László projekttanácsadó a vásárhelyi remízről is szót ejtett, amelynél a közbeszerzési eljárások véget értek, hamarosan kezdődik a tervezési szakasz.