A 29 éve alapított BYD a második legnagyobb kínai autógyártó, de Európába egyelőre beletörik a bicskája a vezess.hu szerint. Az autós portál mindezt arra alapozza, hogy Németországban 2024 áprilisában mindössze 183 darab autót tudtak értékesíteni, márciusban pedig 160-at a Német Szövetségi Közlekedési Hatóság jelentése szerint.
Ehhez képest a lista másodikja, a szintén elektromos autókat gyártó MG 1304 autót értékesített áprilisban, az első a Smart volt 1532 járművel. 2024 első két hónapját nézve pedig – egyelőre – nagyságrendekkel marad el a BYD az MG-től, és messze lehet még az idő, amikor a kínaiak elsöprik az európai autóipart.
A portál szerint a BYD-nak globális szinten vannak problémái, mivel 47 százalékkal csökkentek eladásaik az év első három hónapjában a tavalyi év utolsó negyedévéhez képest. A kínai gyártó kicsivel több mint 300 ezer elektromos autót adott el 2024 első három hónapjában, míg 2023 utolsó negyedévében még több mint 500 ezret.
Ez főként a kínai piacon tomboló árháborúnak a köszönhető a cikk szerint. Ennek tetejében az Európai Unió is arra készül, hogy vámokat vet ki a kínai elektromos autókra, várhatóan 30–70 százalék közötti mértékben, ami így is elmarad az amerikai 102,5 százalékos tételekhez képest. A hivatalos bejelentés a következő két hétben várható.
A BYD mindeközben felpörgette a terjeszkedését, aminek jól látható jele egy új óceánjáró teherhajó, a mintegy 200 méter hosszú, 38 méter széles és összesen 7000 jármű szállítására alkalmas Explorer No.1. A következő két évben további hét hasonló hajó érkezik majd a BYD flottájába, hogy ellássa – többek között – Európát elektromos autókkal. Szegeden pedig épül az első európai gyár is.
A Csongrád-Csanádi Kereskedelmi és Iparkamara egyébként pont most indított egy felmérést a vármegyei vállalkozások körében, hogy megtudják, milyen a szegedi BYD-gyárberuházás megítélése. Másrészt felmérnék, hogy milyen várakozásai, elképzelései vannak a helyi gazdasági szereplőknek a lehetséges kapcsolódási, együttműködési lehetőségekről a kínai gyártóval.