A szerbek is letettek a hétfői szabadkai indulásról

Voltak pletykák arra vonatkozóan, hogy ha a szerdán kiderültek szerint Szeged és az országhatár között a MÁV nem tud vonatokat közlekedtetni hétfőtől, esetleg Szabadka és Horgos között azért megindulhat a személyforgalom. „Szabadkáról indul valami október 23-án. Valahová. Horgosig biztos” – fogalmazott a Délmagyar egy forrása még szerdai cikkükben.

Hogy ennek utánajárjunk, megkérdeztük a szerb vasúttársaságot, a Srbija Vozt, mi a helyzet, esetleg a vonat elindul-e Szabadkától csak Horgosig, mivel a szerb oldalon minden feltétel adott az üzemeltetéshez. Lapunknak ugyan nem reagáltak, de a Szabad Magyar Szónak azt válaszolták, hogy a Szabadka és Szeged közötti járat egyelőre nem indul el. Ez alapján arra következtethetünk, hogy a vonat Horgosig sem közlekedik egyelőre.

A Srbija Voz hozzátette, hogy a járat indításának idejéről a sajtón keresztül fogja tájékoztatni a lakosságot. Így a helyi lakosságnak egyelőre várnia kell a vonatközlekedés újraindítására ezen az útvonalon. Mindez egyébként annyiban is érdekes, hogy még csütörtökön, cikkünk megjelenésekor is váltazlanul az a legfrissebb hír a társaság honlapján, hogy 23-án elindul a vonatközlekedés. Ezt a közleményt azóta nem távolították el, nem módosították, és új sem követte.

Szijjártó Péter nemrég biztosra mondta, hogy október 23-án elindul a személyforgalom, az ugyanakkor gyanús volt, hogy öt nappal a start előtt ennyire hallgatott a MÁV, miközben a társvasút Srbija Voz hétfőn már bejelentette, hogy az első vonat a két város között hétfőn el fog indulni. A Szegeder információi szerint a csúszás hírét Szegeden kedden tudták meg, de ekkor is „óráról órára” változott, hogy mi lesz végül.

A Szabad Európa azt írta szerdán, hogy november közepén indulhat a forgalom, ezt a MÁV nem erősítette meg nekünk. De még ha a személyforgalom november közepén meg is indulna, akkor is sok más munkálat, mint például a zajvédő falak építése, és a felsővezeték kihúzása nincs még befejezve. Ez azt jelenti, hogy az utasoknak eleinte korszerű villamosmotorvonatok helyett dízelüzemű vonatokkal kell utazniuk a magyar oldalon, amelyet a szerb határon egy villanymozdonnyal cserélnek le, mivel a szerbek már korábban befejezték a vasútvonaluk felújítását.