Szeged helyett Moldovába kerülnek a tallinni használt trolik

Lezárult a tallinni TLT közlekedési társaság árverése, amelyen 38 darab, a közelmúltban forgalomból kivont trolibuszt kínáltak eladásra. Az aukción nagy érdeklődés mutatkozott a járművek iránt, de végül Moldova fővárosának közlekedési vállalata, a Regia Transport Electric Chișinău (RTEC) nyújtotta be a legjobb ajánlatot, így a teljes flotta Chișinăuba kerül – szúrta ki a Magyarbusz.

A tallinni trolibuszok fiatalabb tagjai, különösen a harmadik generációs, Cegelec hajtással szerelt, 2007 és 2010 között gyártott csuklós járművek felkeltették a Szegedi Közlekedési Társaság érdeklődését is. A közlekedési vállalat licitált is 12 darabra, de az üzlet végül nem jött össze. Erre lehetett számítani, már akkor figyelmeztetett erre a lehetőségre a társaság.

Az RTEC számára ez a beszerzés jelentős előrelépést jelent. Moldova közlekedési vállalata számára az új európai gyártású trolibuszok túlzottan drágák, ezért a tallinni használt flotta beszerzése költséghatékony megoldást kínál, megfelelő karbantartással akár hosszú évekig használhatják majd ezeket a járműveket, írja a Magyarbusz.

Az SZKT célja is épp ez lett volna, az érkező trolikkal a már korróziós probléma miatt leállított Škoda 15Tr trolibuszokat tudták volna kiváltani: az eredeti tervekkel szemben nem azokat újították volna fel az idén elindított szegedi trolifelújítási program során, hanem ezeket az alacsonypadlós kocsikat.

Nem marad azért teljesen használt troli nélkül Szeged, ugyanis már korábban megszületett a megállapodás a Salzburg AG és az SZKT között a négy darab, 2005-ben gyártott csuklós Solaris Trollino 18AC megvásárlásáról. Mára már mind a négy salzburgi Solaris megérkezett Szegedre, ezek korábban a svájci La Chaux-de-Fonds városából kerültek az osztrák városba.