Megünnepelték az első vidéki trolibusz 45. évfordulóját Szegeden

Az első vidéki trolibuszjárat Szegeden indult 1979. április 29-én. Az 5-ös troli a 10 évvel korábban megszüntetett 5-ös villamos nyomvonalán haladt. A 9 darab ZIU–9-es típusú szovjet jármű kezdetben a Bartók tér és a Gyermekkórház között közlekedett.

Ebből az alkalomból hétfőn 10 órakor a 9-153-as pályaszámú ZiU-9 típusú nosztalgiajármű kiállt Újszegeden a Gyermekkórház nevű megállóhelyen. Itt Knezevics Viktor, az SZKT ügyvezető igazgatója adott át emléklapokat a társaság főmérnökségein a trolibusz üzem területén dolgozó munkatársainak:

  • Böröcz Dénes járműszerelőnek (Műszaki Főmérnökség),
  • Csóti Zoltán felsővezeték szerelőnek (Infrastruktúra Főmérnökség), és
  • Kertész Ferenc trolibuszvezetőnek (Forgalmi Főmérnökség).

A ZiU trolibusz visszaútján már utasokat is szállított a Széchenyi térre, ahol a Városháza előtt az 1979-es indulás helyszínén, valamivel délelőtt 11 óra előtt szakította át újra a szalagot úgy, ahogy annak idején az üzem indulásakor.

A 45 éves évforduló alkalmából az 5-ös és a 6-os trolibuszvonalon nosztalgiajárművek is szállították az utasokat, minden fordulóban más járműtípus közlekedett. A trolik speciális, az évfordulóról megemlékező matricákkal voltak feldíszítve.

A ZiU trolibusz járművezetője Huszta Imre garázsmester, trolibuszvezető volt, akit több évtizedes, Szegedért és a városlakókért végzett munkája elismeréseként 2024-ben Szegedért Emlékéremmel tüntettek ki. Huszta Imre 1989 óta segíti az SZKT trolibuszüzemét, garázsmesterként nagy tapasztalattal rendelkezik a trolibusz- és autóbuszflotta minden típusát illetően, nyugdíjazása óta pedig továbbra is járművezetőként dolgozik.

Fotó: SZKT