A Szeged a mindenem hírportálnak adott interjút Szabó Bálint, aki a 2024-es önkormányzati választáson polgármesterjelöltként és képviselőjelöltként is indul Szegeden. Elmondta, az Itt az Idő Közéleti Egyesület már kiválasztotta tizenkilenc képviselőjelöltjét, a városi programjuk is összeállt.
„Az élhető Szeged megteremtése érdekében a különböző Botka-sarcokat kell megszüntetni, vagy pedig csökkenteni” – mondta Szabó a portálnak. Ez azt jelenti, hogy aláírásgyűjtést fognak indítani azért, hogy csökkentsék a bérleti díjakat, a tömegközlekedési tarifák díjait, illetve mérsékeljék a parkolási tarifákat Szegeden.
„Ingyenessé fogjuk tenni a közösségi közlekedést Szegeden. Azt mondjuk, hogy válaszd az ingyenes tömegközlekedést, de mindenkit arra kérünk, tegye le az autót, ha teheti. Ezáltal parkolóhelyek szabadulnak fel, így a város levegője is egészségesebb lesz.”
Szabó elmondta, egyik fő céljuk az, hogy „a huszonkét éves Botka-korszak összes privatizációs szerződését” felülvizsgálják. Több terület mellett a Cserepes sori piacot is kiemelte, amivel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy „eladási áron visszavásároljuk, ez kiemelt célunk. Itt ismételten egy közösségi piacot kívánunk üzemeltetni, amivel több száz munkahelyet teremtünk, és több tízezer szegedinek megfelelő vásárlási központot”.
A képviselő azt mondta, az elkövetkezendő hetekben több lakossal is egyeztetnek majd, hogy hova milyen fejlesztések kellenek. „A jelenlegi polgármester csak arra figyel, hogy mi újság van a városháza körül, de minket nem csak az ott élő szegediek érdekelnek, hanem azok is, akik a körtöltésen kívül laknak.”
Szerinte Botka László huszonkét éve egyfolytában ígérte a harmadik hidat, mára „viszont már nem is beszél róla. Ha minden évben csak a város bevételének egy százalékát fordította volna erre a célra, mára már két híddal gazdagodhatott volna Szeged. Ha lett volna a városvezetés részéről valós akarat, akkor a mindenkori kormányzat hozzátette volna a magáét”.
„Meggyőződésünk szerint sem kínai autó- és akkumulátorgyárnak, sem hadiipari fegyvergyárnak nincs helye Szegeden” – mondta Szabó, célozva a BYD-re és a Rheinmetall-üzemre, aminek az alapkövét nemrég tették le.
Szerinte az autógyár rendkívül energiaigényes, emellett nagyon környezetszennyező, a hadiipari gyár pedig egy tényleges háború esetén elsőszámú célponttá válhat. Továbbra is az az álláspontja, hogy a „környezetszennyező külföldi beruházások helyett a Pick gyárat kellene kivinni Alsóvárosról”.