Ezt tudjuk a szabadkai vasútról most, másfél héttel az indulás előtt

Több mint 7 év szünet után indul el a személyszállítás a Szeged–Szabadka vasútvonalon október 24-én kedden. A szerb oldal teljesen kész, a magyaron még tartanak a munkálatok. Az utoljára 2015-ben használt vonal felújítását 2021-ben kezdték, azóta több állomást is felújítottak, de újak is épültek, például Hajdújáráson (Vajdaság) vagy Szentmihályon (Szeged).

Kern Imre, Szabadka alpolgármesterét idézve a Szabad Magyar Szó azt írja csütörtöki cikkében, hogy mivel a magyar oldalon az elektromos berendezések hiányoznak, a villanyvonatok helyett dízel szerelvényekkel fogják szállítani az utasokat.

És nagyjából ennyit tudunk ma, tizenkét nappal a start előtt.

A Szerbiai Vasutaktól és a MÁV-tól egyelőre nincs információ a menetrendről, annyit tudni ennek kapcsán, hogy a jegyváltásra ideiglenes megállóban lesz lehetőség Szabadkán. A jegyárakat egyelőre homály fedi. A vonalon öt megálló lesz a szerb, és kettő a magyar oldalon. Az utazás, a határellenőrzéssel együtt, körülbelül 1 óra 15 percig tart majd. A vonatok egyelőre a biztosítóberendezések hiánya miatt csak maximum 60 km/óra sebességgel haladhatnak.