A parkolás után az elektromosautó-töltők is fizetőssé válnak a Lidlnél

Augusztus közepén kezdték kék-sárga „ruhába” öltöztetni a Lidl elektromosautó-töltőoszlopait, ami a villanyautosok.hu szerint annak az előjele volt, hogy rövidesen Magyarországon is vége az ingyenes töltésnek. Mára az is kiderült – néhány töltőoszlopon ugyanis megjelent a kiírás –, hogy szeptember 4-e az ingyenes töltési időszak vége.

Magyarországon az áruházlánc nagyon sokáig kitartott az ingyenesség mellett, s ennek is köszönhető, hogy töltésszám tekintetében magasan a legnagyobb töltőhálózattá váltak. A hálózat 2020-ban kezdett országossá válni: eleinte elsősorban 22 kW-os AC töltőket telepítettek, majd 20 kW-os DC töltőoszlopokkal bővítették a rendszert. Napjainkban már 115 Lidl áruháznál vehető igénybe a töltési szolgáltatás, köztük Szegeden is.

A portál úgy tudja, a Lidl e-charge applikáció megszűnik, helyette a töltést a Lidl Plus alkalmazásból, a Lidl weboldalán keresztül, vagy roaming megoldással indíthatják el a vásárlók. A pontos díjazást a későbbiekben teszi nyilvánossá az áruházlánc. Azt írják, a törzsvásárlók abban reménykedtek, hogy a vásárlás után ingyenes vagy kedvezményes töltést kínálnak majd, egyelőre azonban erre nincs nemzetközi példa, így idehaza sem lesz ilyen.

Korábban taxisok foglalták be előszeretettel a töltőket, mivel nem voltak korlátozva, ez ellen feliratokkal védekezett a Lidl, valamint azzal, hogy csak az áruház nyitvatartási idejéig működtek a töltők, ami számos országban a fizetőssé válás után is megmaradt.

Az már a szegedi makkosházi példán is jól látszott, hogy a parkolókat egyre többen használták azért, mert ott laknak, itt ráadásul három diszkontüzlet is van. A fizetősség viszont elősegíti, hogy csak az álljon be a parkolóba – és az elektromos töltőkhöz is –, akik ténylegesen ott vásárolnak, vagy dolguk van arra. A példa mentén nemrég az Árkád is úgy döntött, fizetőssé teszi parkolóit.