Nagy Sándor szerint leghamarabb nyolc év múlva épülhet meg a harmadik Tisza-híd Szegeden

Nagy Sándor volt a vendége a Szeged Televízió pénteki Téma című műsorának, melyben Balogh Judit a nemrég indult, vagy már befejezett köztéri és infrastrukturális fejlesztésekről kérdezte őt, ám előkerült a harmadik Tisza-híd témája is: a városfejlesztési alpolgármester szerint ha három éven belül lesz forrás a hídra, akkor is csak nyolc–tíz éven belül lehet az egészből valóság.

Valamivel több mint három hete ment nagyot a hír – amikor Lázár János építési és közlekedési miniszter Mihálik Edvin levélben feltett kérdésére válaszolt –, hogy a harmadik hídra jelenleg nincs pénz. Mihálik eredetileg egyébként a romos újszegedi vasútállomás felújításáról érdeklődött, ahol aztán augusztus 1-jétől megszűnt a vasúti közlekedés.

Nagy Sándor azt mondta Balogh Juditnak Lázár válaszáról a Témában, hogy „meglepő volt, hogy kerek perec azt mondta a miniszter, hogy erre a hídra nem lesz forrás. Eddig sem ígértek a jövő augusztusi tervezés határidején túl semmit, de azért a politika ritkán mond olyat, hogy most aztán törölve van minden. Pláne egy olyan ügyben, amit évtizedek óta ígérnek a szegedieknek.”

A városfejlesztési alpolgármester szerint „ígérni semmibe sem kerül bizonyos értelemben. A plakátokat kell kifizetni, amire ugye kinyomtatjuk az ígéretet. Bár a hitelesség fontos lenne, ebben az ügyben a Fidesz hitelessége már csekélynek mondható” – reagált arra a kérdésre, hogy a jövő évi önkormányzati választás kampányában előkerül-e majd a harmadik híd témája.

Mint mondta, érdemi előrelépés a híd ügyében csak akkor lehet, ha a magyar költségvetés helyzete javul, amit egyelőre nem lát, csak megszorításokat. Valódi politikai szándék is kellene Nagy Sándor szerint, aki azt gondolja, a legoptimistább helyzetben is 2–3 év múlva lesz csak forrás a hídra, így

legalább 8–10 éves távlatban érdemes gondolkodni a megvalósítással.

Úgy véli, minden szegedi politikusnak a híd mellett kellene lobbiznia, ám úgy érzi, nem mindenki gondolja így. Azt azért meg kell jegyezni – és ez a tavalyi közmeghallgatáson is elhangzott –, hogy a harmadik híd építkezése egészen 2024 végéig nem indulhatna el, hiszen addig még a terveket készítik a nagyberuházáshoz, tehát elviekben Lázár jelenre vonatkozó válasza sem jelenti azt automatikusan, hogy addigra ne lehetne pénz.

Forrás: Szeged Televízió / Facebook

Az alpolgármester említett még érdekességeket más kapcsán is a Szeged Televízió műsorában, többek között arról, hogy mi alapján döntenek, hogy a város mely pontjain van a legnagyobb szükség felújításra például közterek vagy utak szempontjából. Nagy az adott terület műszaki állapotát és kihasználtságát emelte ki, mint döntési tényezők.

„Valóban nem tudunk elég pénzt költeni erre. Óvatos becslés szerint is sok tízmilliárd forint a teljes felújítási igénye a városi úthálózatnak. Tehát ha évi 2 milliárdot fordítanánk rá, még akkor is mondjuk 20 évig tartana és utána kezdhetnénk elölről” – hangzott el a beszélgetésben, melyet teljes egészében a Szeged Televízió Facebook-oldalán lehet visszanézni.

Nagy Sándorral egyébként nemrég készítettünk egy nagyinterjút is, melyben kitérünk arra is, hogy Botka László polgármester vesztett-e lendületéből az évek alatt, de leginkább arról kérdeztük a 2019-ben a Momentum pártoló tagjává vált politikust, hogyan és milyen irányba fejlesztik tovább a várost, elsősorban a közlekedés szempontjából.

KAPCSOLÓDÓ CIKK:

Nem látok esélyt az autómentes belvárosra – interjú Nagy Sándorral

Szoftvermérnökként végzett, mára a város közlekedésének és fejlesztésének irányítása kötődik a nevéhez, Nagy Sándor tizenhét éve Szeged városfejlesztési alpolgármestere. Nagyinterjú közlekedésről, Szeged fejlődésének lehetséges irányairól és korlátairól és helyi közéletről.