Nagyjából százfős tömeg gyűlt össze az újszegedi vasútállomáson hétfőn kora este, amikor Mezőhegyes felől begurult az utolsó vonat, ami a mostantól – a hivatalos kommunikáció szerint – szünetelő 121-es számú vasútvonalon közlekedett.
A menetrend szerint érkező egy pótkocsis szerelvény a hatalmas érdeklődés miatt végül csak tizenegy perc késéssel tudott visszaindulni Mezőhegyes felé, bár ezt az egybegyűltek nem bánták. A vonat első szélvédőjén az „utolsó vonat”, míg a hátsó ablakra a „vége” feliratok voltak rögzítve.
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Fotó: Szűcs Dániel / Szegeder
Bár a mostantól szünetelő tíz mellékvonal jóformán megszűnik létezni, a MÁV szerint annyiban pozitív változás történik, hogy „az érintett mellékvonalakon közlekedő korszerű, légkondícionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé”, bár ebben a helyiek, akikkel utunk során beszéltünk hétfőn, erősen kétlik.
Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár azt írta vasárnap, hogy a mai Magyarországon belül is jelentős, például Szeged vagy Miskolc körüli elővárosi potenciállal bíró vasútvonalakat, Tiszafüred, Komló vagy Makó vasúti kapcsolatát szünteti meg a közlekedési tárca. Most ezeknek a lehetősége vész el a szakember szerint, még akkor is, ha ezek a vonalak ma sem töltenek be ilyen szerepet. „Tudjuk, mi fog történni a vasúti infrastruktúrával, ha leáll a közlekedés.”
Hamarosan részletesebb cikkel jövünk az újszegedi vonal utolsó napjáról.