Közel egy óra késéssel indult el Szegedről a balatoni expressz, mert elromlott a klíma az egyik kocsiban

„A Szegedről 7:57-kor Balatonszentgyörgyre induló Aranyhíd expressz (1787) járműhiba miatt előreláthatólag 50 perc késéssel indul” – osztotta meg a hírt oldalán a Mávinform. A Facebook-poszt alatti kommentekből az derül ki, hogy az egyik utas szerint egy óráig tartott, mire kicserélték a klímahibás kocsit, és a helyzetről tájékoztatást sem nagyon kaptak a vasúttársaságtól, a poszt maga is akkor került ki, amikor a vonat elindulhatott, jelenleg közel egy óra késésben van.

Mint írtuk, a négy héten át tartó előszezon után június 17-én életbe lépett a MÁV-Volán-csoport nyári főszezoni menetrendje. Idén is naponta közlekedik a Szegedet Balatonszentgyörggyel összekötő Aranyhíd expresszvonat, mely Kiskunfélegyházát, Kecskemétet és Ceglédet is érinti. Ezeken a MÁV-Start bevezette az 1. osztályú szolgáltatást, melyen idén először 1. osztályú légkondicionált kocsik is közlekednek, ezek egyike lehetett hibás.

Nem csupán az Aranyhíd expressz járt pórul: a Mávinform arról számolt be, hogy a Miskolcról 7 órakor Fonyódra közlekedő Ezüstpart expresszvonat (EX 15607) mozdonya Budapest-Kelenföldön meghibásodott. Egy másik mozdonnyal közlekedik tovább, várhatóan 40–60 perc késéssel itt is.

Fotó: Éberling András

Nemrég megírtuk, Vitézy Dávid szerint drámai a helyzet a MÁV-nál, a nyári szezont is kérdéses, hogyan fogják kibírni. A Telex írt nemrég arról a Hvg360 cikkét szemlézve, hogy

nem tudja garantálni a MÁV, hogy a nyáron hűvösben, időben érjünk célba a vonatokkal.

A Hvg360 cikke szerint idén nyáron eddig a dél-balatoni Tópart Intercityken, valamint Kelet-Magyarországon a Békés Intercityken fordult elő többször, hogy az IC-kocsik műszaki hibája miatt nem InterCity-minőségű kocsival tudták elindítani a vonatot. A távolsági forgalomban járó vonatoknak csak a negyedén van rendes klímaberendezés.

A lap azt írta, a régebbi beszerzésű, második generációs IC-kocsikon modern klíma helyett csak légjavító berendezés van, ezek 35 fok fölötti időben már nem tudják annyira lehűteni a levegőt, mint a modernebb változatok, így a MÁV szerint sokkal több utas tesz ilyenkor bejelentést arról, hogy a klíma nem vagy rosszul működik.